Medewerker gemiddeld drie dagen per jaar niet productief door netwerkgerelateerde storingen

Door: Lammers Van Toorenburg Benelux Public Relations  06-10-2008


Medewerker gemiddeld drie dagen per jaar niet productief door  netwerkgerelateerde storingen

Slechte netwerkprestaties =slechte productiviteit

Barneveld, 6 oktober 2008 – Medewerkers in bedrijven zijn gemiddeld zo’n twee uur per maand – tussen de twee en drie dagen per jaar – niet productief door IT- en netwerkgerelateerde storingen. Dit is een van de belangrijkste resultaten van het onderzoeksrapport ‘Network Performance Frustration’ van Dimension Data. Voor het onderzoek zijn 957 IT-gebruikers en 267 IT-beslissers ondervraagd in Europa, Australië, Midden- en Zuid-Amerika, het Verre en Midden-Oosten, Afrika en Noord-Amerika.
Het onderzoek laat zien dat netwerkproblemen en -vertragingen invloed hebben op een aantal diensten. Werknemers verliezen bij problemen gemiddeld 35 minuten per maand aan het inloggen op het netwerk, 25 minuten per maand aan e-mailen en 23 minuten per maand aan dataoverdracht. VoIP- en spraaktechnologieën veroorzaken minder oponthoud, maar zelfs de geringste vertraging van deze applicaties maakt ze volledig onbruikbaar.
“Deze cijfers zijn vooral opvallend als je ze vermenigvuldigt met het aantal werknemers binnen een organisatie”, zegt Edwin de Brave, Manager Solutions bij Dimension Data. “In een bedrijf met 1.000 medewerkers kan het verlies in kosten en productiviteit oplopen tot duizenden euro’s per jaar.“
Het onderzoek toont tevens aan dat meer dan 20 procent van de ondervraagde IT-beslissers de netwerkperformance niet meenemen in hun berekening van de Return on Investment (ROI). Nog verontrustender is dat 23 procent de ROI helemaal niet berekent.
“Als een bedrijf de ROI niet of niet volledig in kaart brengt, kan het onmogelijk verliezen en kosten kwantificeren. Dit terwijl de ROI van technologie eenvoudig is aan te tonen. Een bedrijf kan een investering in deze technologieën zelfs al in zeven maanden terugverdienen. Het wordt tijd dat bedrijven beseffen dat het verlies van productiviteit een behoorlijke en onnodige aanslag op personeelscapaciteit kan zijn.”


####

Over Dimension Data
Dimension Data plc. (LSE: DDT) is een gespecialiseerde leverancier van diensten en oplossingen waarmee klanten hun IT-infrastructuur kunnen ontwikkelen, bouwen en ondersteunen. Het bedrijf combineert expertise in netwerken, beveiliging, besturingsomgevingen, storage- en contactcentertechnologie met advies op het vlak van integratie en managed services. Hiermee biedt Dimension Data klanten op maat gemaakte oplossingen. Voor meer informatie: www.dimensiondata.com/nl.

Over het Dimension Data Network Performance Frustration Report
Het onderzoek voor het Network Performance Frustration Report is gehouden van april tot juni 2008. Het doel was om de problemen met slechte netwerken voor organisaties, werknemers en IT-afdelingen in kaart te brengen. Het onderzoek is geïnitieerd door Dimension Data, gesponsord door Blue Coat Systems en uitgevoerd door Datamonitor. Het onderzoeksrapport is een samenvatting van de belangrijkste onderzoeksresultaten en beschikbaar via: www.dimensiondata.com/speedoflife.


Dimension Data
Erik Bakker
Tel.: 0342 402 546
E-mail: [email protected]


Lammers van Toorenburg Benelux PR
Diane Borst
Tel.: 030 65 65 070 
E-mail: [email protected]



Contact Lammers Van Toorenburg Benelux Public Relations

E-mail

Deze pagina afdrukken

Share