VELUX en MarketingMonday: samen naar ‘the next level of social media’

VELUX en MarketingMonday: samen naar ‘the next level of social media’ van VELUX Nederland B.V.

Door: VELUX Nederland B.V.  22-02-2012
Trefwoorden: Duurzaam Bouwen, Dakramen, Gezond Binnenklimaat

De Meern, 22 februari 2012. VELUX Nederland heeft MarketingMonday de opdracht gegeven om een strategische, cross- en socialmediale invulling te geven aan haar communicatiestrategie. Door de inzet van social media in de communicatiemix wil VELUX Nederland consumenten, montagepartners en architecten verbinden en activeren via communities en deze communities laten groeien.  

“Social Media is voor ons net als voor veel andere bedrijven een compleet nieuw terrein. Om Social Media te integreren in onze crossmediale communicatie-uitingen hebben we ervoor gekozen de hulp in te roepen van MarketingMonday, die zich hierin gespecialiseerd heeft,” zegt Michel Kalis, Commercieel Directeur van VELUX Nederland.  

MarketingMonday brengt onder andere de ‘customer journey’ van de doelgroep van VELUX in kaart. Richard van Hooijdonk, CEO MarketingMonday vertelt: : “Vragen die we stellen zijn, onder meer: Welke stappen doorlopen doelgroepen in hun beslissingsproces? Hoe kun je je afnemers het beste helpen? Met welke tools kunnen zij hun werk beter doen? Zo bepaal je stap voor stap de ‘touch points’ met je afnemers en kun je de juiste contentstrategie en crossmediale middelenmix bepalen.”  

“Ons belangrijkste doel is meer binding te krijgen met onze klanten. Via Social Media willen we niet alleen eindgebruikers, maar ook de verwerkers van onze producten stimuleren hun ervaringen met onze producten en diensten met ons en anderen te delen. Daarnaast willen we Social Media inzetten om eindgebruikers te inspireren in hun gebruik van daglicht en natuurlijke ventilatie,” aldus Kalis. Het resultaat is een Social Media-inzet die het menselijke gezicht van VELUX laat zien en de dialoog met de doelgroepen optimaliseert. Samenwerking, inspiratie, influence en groei zijn hierbij uitgangspunten.  

In februari nog zal het crossmediale plan worden opgeleverd en kan de implementatie starten.
 
Over MarketingMonday
MarketingMonday is een opleidings- en strategiebureau op het gebied van nieuwe marketing en Social Media. Basis voor het ontwikkelen van nieuwe commerciële en Social Media strategieën zijn de door MarketingMonday ontwikkelde modellen ‘New Marketing Cycle’ en ‘Social Media Cycle’. Kijk voor meer informatie op www.marketingmonday.nl.  

Over de VELUX Groep
De VELUX Groep zorgt al 70 jaar voor een aangenamere leefomgeving onder het dak door deze te voorzien van daglicht en frisse lucht. Het VELUX productprogramma biedt daglichtoplossingen voor hellende en platte daken, zoals dakramen, daglichtsystemen, lichtkoepels en lichtstraten. Daarnaast bestaat het assortiment uit vele typen raamdecoratie, buitenzonweringen, rolluiken, op afstand bedienbare producten aangestuurd door zonne-energie en zonnecollectoren.  

De VELUX Groep investeert uitgebreid in producten en projecten die een bijdrage kunnen leveren aan het terugdringen van het energieverbruik in gebouwen. Met zes modelwoningen in het Model Home 2020 project wordt aangetoond hoe gebouwen energieneutraal kunnen zijn met behoud van voldoende daglicht en een comfortabel binnenklimaat. Visionaire architectuur, maximale energie-efficiëntie en minimale CO2-uitstoot worden gecombineerd met maximale leefbaarheid én comfort voor gebruikers.  

De VELUX Groep heeft productievestigingen in elf landen, verkoopmaatschappijen in bijna veertig landen en is één van de sterkste merken in de wereldwijde sector bouwmaterialen. VELUX Nederland B.V. is een volledig autonome dochteronderneming van de VELUX Groep, die bijna 10.000 werknemers heeft en onderdeel is van de VKR Holding A/S, een naamloze vennootschap volledig in handen van stichtingen en familie. Kijk voor meer informatie op www.velux.nl.

Trefwoorden: Dakramen, Duurzaam Bouwen, Gezond Binnenklimaat

Contact VELUX Nederland B.V.

E-mail

Deze pagina afdrukken

Share

Ander nieuws en updates van VELUX Nederland B.V.

Maak kans op een Disney droomkamer voor je kind van VELUX Nederland B.V. thumbnail
15-04-2014

Maak kans op een Disney droomkamer voor je kind

Maak kans op een Disney droomkamer voor je kind


International VELUX Award 2014 open voor registraties van VELUX Nederland B.V. thumbnail
02-09-2013

International VELUX Award 2014 open voor registraties

Architectuurstudenten worden gestimuleerd om daglicht te gebruiken als bouwsteen in het ontwerpproces bij de International VELUX Award 2014.


Hoe voorkom je ‘s zomers oververhitting in huis van VELUX Nederland B.V. thumbnail
16-07-2013

Hoe voorkom je ‘s zomers oververhitting in huis

Voorkom ‘s zomers oververhitting in huis met buitenoznweringen en rolluiken op dakramen en lichtkoepels.


Nieuwe generatie VELUX inbraakwerende tuimelvensters in vochtbestendige uitvoering van VELUX Nederland B.V. thumbnail
11-07-2013

Nieuwe generatie VELUX inbraakwerende tuimelvensters in vochtbestendige uitvoering

Verhinder inbraken via dakramen en lichtkoepels met de nieuwe generatie VELUX inbraakwerende tuimelvensters in vochtbestendige uitvoering.


DGMR en VELUX Nederland ontwikkelen Daglichtcalculator volgens NEN 2057 van VELUX Nederland B.V. thumbnail
01-07-2013

DGMR en VELUX Nederland ontwikkelen Daglichtcalculator volgens NEN 2057

DGMR en VELUX Nederland ontwikkelen Daglichtcalculator volgens NEN 2057 om de  daglichttoetreding onder het hellende dak te toesten aan het Bouwbesluit 2012,


Nederlanders vermoeid en lusteloos door gebrek aan daglicht van VELUX Nederland B.V. thumbnail
20-06-2013

Nederlanders vermoeid en lusteloos door gebrek aan daglicht

Nederlanders vermoeid en lusteloos door gebrek aan daglicht blijkt uit onderzoek


De potentie van klimaatrenovaties van VELUX Nederland B.V. thumbnail
18-06-2013

De potentie van klimaatrenovaties

De potentie van klimaatrenovaties voor terugdringen CO2-uitstoot in 2020


Verwelkom de zon in huis, maar alleen wanneer u dat wilt van VELUX Nederland B.V. thumbnail
18-06-2013

Verwelkom de zon in huis, maar alleen wanneer u dat wilt

Verwelkom de zon in huis, maar alleen wanneer u dat wilt met verdusiterende rolgordijnen van VELUX 


Green Solution House is één van ’s werelds meest duurzame oplossingen van VELUX Nederland B.V. thumbnail
12-06-2013

Green Solution House is één van ’s werelds meest duurzame oplossingen

Green Solution House is één van ’s werelds meest duurzame oplossingen  


Voorspel het weer campagne van VELUX Nederland B.V. thumbnail
12-06-2013

Voorspel het weer campagne

Voorspel het weer campagne


Winkelcentrum onderging transformatie met VELUX modulaire lichtstraten van VELUX Nederland B.V. thumbnail
04-06-2013

Winkelcentrum onderging transformatie met VELUX modulaire lichtstraten

Winkelcentrum in Bemmel onderging transformatie met VELUX modulaire lichtstraten


Elektrische Energie Comfort gordijnen: Beheers het zonlicht vanuit uw bed van VELUX Nederland B.V. thumbnail
03-06-2013

Elektrische Energie Comfort gordijnen: Beheers het zonlicht vanuit uw bed

Elektrische Energie Comfort gordijnen: Beheers het zonlicht vanuit uw bed  


Vergunningsvrije dakkapel zorgt voor leefbare zolder van VELUX Nederland B.V. thumbnail
16-05-2013

Vergunningsvrije dakkapel zorgt voor leefbare zolder

Vergunningsvrije dakkapel met VELUX dakramen zorgt voor leefbare zolder  


Nieuw rolluik zorgt ’s zomers voor beter binnenklimaat van VELUX Nederland B.V. thumbnail
14-05-2013

Nieuw rolluik zorgt ’s zomers voor beter binnenklimaat

Nieuw VELUX rolluik zorgt ’s zomers voor beter binnenklimaat en verduistering 


Btw-verlaging naar 6% overtuigt 48.000 huishoudens tot zolderverbouwing van VELUX Nederland B.V. thumbnail
25-04-2013

Btw-verlaging naar 6% overtuigt 48.000 huishoudens tot zolderverbouwing

Btw-verlaging naar 6% overtuigt 48.000 huishoudens tot zolderverbouwing