W3S draagt bij aan het redden van mensenlevens met www.6minuten.nl

Door: Van Der Lelie Communicatie  03-04-2007

Op 2 april gaat een nieuwe website van de Nederlandse Hartstichting online: www.6minuten.nl. Een onderdeel van een massamediale voorlichtingscampagne over het redden van mensenlevens door ingrijpen, binnen zes minuten, na een hartstilstand. W3S staat garant voor technisch ontwerp, bouw en hosting van www.6minuten.nl.

Niet iedereen weet dat de eerste zes minuten na een hartstilstand cruciaal zijn. Deze minuten maken het verschil tussen leven en dood. Wat kunnen omstanders in deze zes minuten doen om de persoon in kwestie te helpen? De Nederlandse Hartstichting start op 2 april met een voorlichtingscampagne op tv én internet met als centrale boodschap: “Een leven hoeft niet te stoppen bij een hartstilstand. Weet wat u moet doen: bel 112, reanimeer en defibrilleer”.
In opdracht van de Nederlandse Hartstichting heeft het Rotterdamse internetbedrijf, op basis van het ontwerp van Publicis, www.6minuten.nl, verzorgd. Op deze website vinden bezoekers informatie over wat zij zelf kunnen doen als zij worden geconfronteerd met een hartstilstand.

W3S verzorgt alle online activiteiten van de Nederlandse Hartstichting. Naast www.6minuten.nl heeft zij nog negen websites onder haar beheer, zoals www.hartstichting.nl, www.reanimatiepartner.nl en www.kinderhartenfonds.nl.
W3S neemt niet alleen de ontwikkeling maar ook de hosting van de diverse websites voor haar rekening. Alle sites van de Nederlandse Hartstichting draaien op een dedicated server binnen één Content Management Systeem: SmartObjects CMS. Daarnaast zijn het magazijn en informatielijn integraal gekoppeld aan de websites.

Binnen de ‘goede doelen branche’ verzorgt W3S naast de Nederlandse Hartstichting ook alle online activiteiten voor Cordaid.
Voor meer informatie over W3S: http://www.w3s.nl.