Unieke spaaractie Dierenwereld 2008 bij 450 Nederlandse supermarkten

Door: Graphic  31-07-2008
Trefwoorden: Dierenwereld Graphic Deen Coop Boni Mcd Linders Wnf Duurzaam Supermarkt Actie Stickers

Tijdens de actieweken ontvangen klanten bij elke tien euro aan boodschappen en bij diverse actieproducten een zakje met drie dierenstickers. Met deze dierenstickers wordt het Dierenwereld- spaaralbum gevuld, waarin over elk dier leerzame en leuke wetenswaardigheden staan vermeld. Het spaaralbum is tijdens de actieweken exclusief verkrijgbaar bij de deelnemende supermarktformules. Van elk verkocht album (winkelprijs 2,50 euro) gaat 1 euro rechtstreeks naar het Wereld Natuur Fonds.

In het verlengde van deze actie hebben de deelnemende supermarktformules een overeenkomst met het WNF gesloten, waarin concrete afspraken zijn gemaakt over verduurzaming van assortiment en bedrijfsvoering. Initiatieven die stuk voor stuk zullen bijdragen aan een leefbare wereld.

In 2007 organiseerde DEEN reeds een soortgelijke dierenwereldcampagne met het WNF, welke een ongekende spaarhype ontketende in Noord-Holland. De spaaractie bij de winkels duurt tot en met 1 november.

Creatief concept en uitvoering van Dierenwereld 2008 zijn, evenals vorig jaar, in handen van Marketing Productie Bureau Graphic in Leusden.

Trefwoorden: Dierenwereld Graphic Deen Coop Boni Mcd Linders Wnf Duurzaam Supermarkt Actie Stickers