WNF en Graphic met FSC

Door: Graphic  09-02-2007
Trefwoorden: Samenwerking, Partner, Fsc

Graphic haalt Wereld Natuur Fonds en FSC-keurmerk binnen

Graphic Promotions, een marketing productiebedrijf uit Leusden, heeft met het Wereld Natuur Fonds per 1 maart een belangrijke klant binnengehaald uit de goede-doelenwereld. De samenwerking is tevens aanleiding geweest om als eerste bureau in Europa het FSC-keurmerk voor de papiervervaardiging uit verantwoord gekapt hout aan te vragen. Dit keurmerk is onlangs aan Graphic Promotions toegekend. Grote retailers en organisaties als het WNF willen aan hun achterban duidelijk laten zien dat economisch verantwoord en zakelijk handelen hand in hand kan gaan met maatschappelijk verantwoord ondernemen én een goede zorg voor de natuur. Daarom is deze Europese primeur ook een belangrijk signaal naar andere spelers op de grafische markt. Met het binnenhalen van WNF als grote klant en de FSC-certificering zet Graphic zélf een forse stap in de richting van vergroening van zijn bedrijfsprocessen.

De FSC-certificering betekent dat Graphic van begin tot eind van de productieketen kan aantonen dat de papierproducten afkomstig zijn uit goed beheerde bossen. Het WNF heeft begin jaren negentig aan de wieg gestaan van het FSC-keurmerk. Graphic verwerft zich hiermee de positie van preferred supplier van WNF. Gepositioneerd net onder de grotere reclamebureaus en boven de direct producerende partijen, biedt Graphic in een zeer brede samenwerking het WNF een breed pakket van vormgeving tot inkoop van drukwerk en papier, waaronder alle mailings van het WNF.

De samenwerking beperkt zich niet alleen tot het leveren van diensten maar ook tot het financieel ondersteunen van de doelstellingen van het WNF en het tweejaarlijks organiseren van activiteiten die direct ledenwerving ten doel hebben. Voorts worden leveranciers en klanten eveneens gemotiveerd om hun processen en producten FSC gecertificeerd te verzorgen en een, al dan niet financiële, bijdrage te leveren aan het WNF. Zo wordt commitment concreet en niet direct afhankelijk van geproduceerde omzetten.

Marc van den Tweel, directeur Marketing & Communicatie van het WNF: “Graphic Promotions is een betrouwbare partner. Door met hen deze samenwerking aan te gaan, gaat er nog meer geld van de donateur naar de natuur én wordt er door hun FSC certificering een direct natuurbeschermingsresultaat behaald.”

Tom Wildenburg, commercieel directeur bij Graphic: “Deze ontwikkelingen laten zien dat ook sectoren als de reclame-industrie en media-inkoop hun bijdrage kunnen leveren op het gebied van natuurbescherming. Wanneer wij veel papier en drukwerk gebruiken, is het onze maatschappelijke verantwoordelijkheid om er voor te zorgen dat het milieu daar niet of nauwelijks onder te lijden heeft. Daarom staat FSC-certificering ook voor retailklanten van Graphic hoog op de agenda.”

Noot voor de redactie:
Gebruik van beelden en logo’s via WNF en Graphic. Voor meer informatie betreffende dit persbericht:
Graphic Wereld Natuur Fonds
Tom Wildenburg Clarisse Buma
[email protected] [email protected]
Commercieel Directeur Hoofd Persvoorlichting

(Zie ook www.fscnl.org)

Trefwoorden: Fsc, Grpahic, Partner, Samenwerking, Wereld Natuur Fonds,