Bedrijfskundige aspecten in de zorg

Bedrijfskundige aspecten in de zorg van Elsevier Gezondheidszorg

Door: Elsevier Gezondheidszorg  28-05-2009
Trefwoorden: Marketing, Strategie, Hrm

Managers in zorginstellingen zijn vaak vakinhoudelijk deskundig op een of twee gebieden. Daarnaast hebben zij echter inzicht nodig in alle bedrijfskundige aspecten van de organisatie. Een optimale bedrijfsvoering vraagt om een brede oriëntatie.

Bedrijfskundige aspecten in de zorg biedt managers informatie over en inzicht in de verschillende besturingsaspecten waar zij dagelijks mee te maken hebben. De informatie in dit boek is toegankelijk en to the point. Deze helpt managers zowel mensen als processen beter aan te sturen.

Na een inleidend hoofdstuk over de trends in de zorgsector volgen acht hoofdstukken over verschillende bedrijfskundige aspecten: strategie, marketing, financieel management, organiseren en management, human resource management, informatie- en communicatietechnologie, logistiek management, leiderschap en zelfmanagement. Al deze hoofdstukken zijn specifiek toegespitst op de zorgsector.

De hoofdstukken zijn geschreven door ervaren managers en opleiders uit de zorgsector.

Bedrijfskundige aspecten in de zorg is een uitgave van Elsevier Gezondheidszorg. Verkrijgbaar via www.elseviergezondheidszorg.nl, www.boox.nl, de klantenservice op telefoonnummer
0314-358 358 en via de boekhandel.
ISBN 9789035230637 | Auteurs: Gijs Hiltermann en Monica Grummels | 1e druk 2009 |
368 pagina’s | Prijs € 35,00.

Trefwoorden: Financieel Management, Hrm, Marketing, Strategie

Contact Elsevier Gezondheidszorg

E-mail

Deze pagina afdrukken

Share