Autonomy Interwoven analyseert en begrijpt berichtgeving op sociale netwerksites

Door: Autonomy  08-06-2009
Trefwoorden: Software, Zoeken, Twitter

Autonomy Interwoven analyseert en begrijpt berichtgeving op sociale netwerksites



Nieuwe intelligente software monitort, begrijpt en reageert op geuite gevoelens op populaire sociale netwerksites zoals Facebook, Twitter en YouTube.



Nieuwegein, 8 juni 2009 - Autonomy, leverancier van infrastructuursoftware voor ondernemingen, introduceert Autonomy Interwoven Social Media Analysis. Hiermee kunnen organisaties de dynamische gesprekken die plaats vinden op sociale netwerksites direct omzetten in acties. Doordat de web content management (WCM) oplossing van Autonomy Interwoven bijgestaan wordt door Autonomy’s Intelligent Data Operating Layer (IDOL) ontstaat een krachtige oplossing waarmee organisaties kunnen profiteren van social media. Social Media Analysis is de enige oplossing die automatisch content op sociale netwerksite monitort en de diverse dialogen analyseert om het gevoel achter de gesprekken te begrijpen. Marketeers kunnen hier direct op reageren om hun merk te bewaken en om verkoopkansen te creëren.



Iedere dag worden sociale netwerksites groter in omvang en consumenten worden steeds meer beïnvloed door de sites. Sociale netwerksites, waaronder Facebook, Twitter en YouTube, zijn een groeiend platform om gevoelens en voorkeuren te uiten, en spelen een belangrijke rol bij het vormen van de mening en het gedrag van klanten. Tegelijkertijd zoeken marketeers naar manieren om orde in de chaos van het, steeds wijzigende, web aan te brengen. Traditionele analyse- en monitoring oplossingen hebben niet de mogelijkheid om de ongestructureerde informatie verspreid op sociale netwerksites te begrijpen.



Traditionele oplossingen die zoeken naar keywords schieten tekort als het gaat om het begrijpen van rich media en conceptuele patronen in user generated content. Het is zeer complex om dit soort informatie te begrijpen, omdat hier vaak sprake is van spreektaal waarbij bepaalde uitdrukkingen, dialect en emotionele ondertoon (sarcasme, teleurstelling) een rol spelen. Daarnaast is de informatie zo kort en krachtig dat het lastig is om de context te bepalen.



Autonomy Interwoven Social Media Analysis omvat onder andere de volgende technologieën:



- Een uitgebreid aantal intelligente connectoren met sociale netwerken, waardoor één enkel zoekplatform alle user generated content kan doorzoeken. Dit bespaart organisaties tijd en geld. Daarnaast biedt IDOL koppelingen met iedere vorm van informatie en ieder willekeurig kanaal, waaronder callcenters, CRM-systemen en traditionele media. Marketeers kunnen hierdoor het gedrag van de klant zeer uitgebreid en compleet in kaart brengen.

- IDOL analyseert de informatie afkomstig uit verschillende bronnen en vormt automatisch clusters van gevoelens over het te monitoren onderwerp, zowel positief als negatief. Marketeers kunnen deze informatie vervolgens gebruiken om trends te signaleren en daarop te reageren.



Een voorbeeld: Een kledingfabrikant signaleert dat er op een chat positief wordt gesproken over een item in hun kledinglijn dat wordt gedragen door een beroemdheid. Marketeers kunnen daarop inspringen door dit kledingstuk op de homepage te plaatsen en een doelgroepgerichte campagne rondom dit kledingstuk te lanceren. De fabrikant kan direct profiteren van deze nieuwe kans op omzetverhoging en kan haar klanten meer relevante en gerichte content bieden.



Autonomy Interwoven Social Media Analysis is per direct beschikbaar.



----------------------------------------



Over Autonomy

Autonomy Corporation plc (LSE: AU. of AU.L) is leverancier van infrastructuursoftware voor ondernemingen en aanhanger van de Meaning Based Computing benadering. De technologie van Autonomy kan iedere vorm van digitale elektronische data conceptueel en contextueel begrijpen, waaronder tekst, e-mail, web pagina’s en beeld- en geluidsmateriaal. Autonomy’s technologie vormt de motor van bedrijfskritische applicaties die afhankelijk zijn van ongestructureerde informatie. Autonomy biedt oplossingen voor pan-enterprise search, information governance, end-to-end eDiscovery, records management, archiving, web content management, rich media management en beeld- en geluidsanalyse.



Het klantenbestand van Autonomy bestaat uit meer dan 20.000 internationale ondernemingen, zoals Shell, Philips, Océ, DSM, Fortis, BAE Systems, Ford, Ericsson, Sun Microsystems en verschillende overheidsinstanties.

Autonomy heeft meer dan 400 OEM partners en resellers, waaronder BEA, Business Objects, Citrix, EDS, HP, IBM Global Services, Novell, Oracle, Stellent, Sybase, Symantec, TIBCO en Vignette. De onderneming heeft kantoren wereldwijd. Voor meer informatie: www.autonomy.com.



Voor aanvullende informatie kunt u contact opnemen met:

Voice-pr

Purdey Horbach

035-5435494 of 06-21574261

[email protected]



# # #



Autonomy and the Autonomy logo are registered trademarks or trademarks of Autonomy Corporation plc. All other trademarks are the property of their respective owners.

Trefwoorden: Autonomy, Software, Twitter, Youtube, Zoeken