Autonomy’s Meaning-Based Computing technologie geïntegreerd in nieuwe Adobe Creative Suite

Door: Autonomy  07-10-2008
Trefwoorden: Software, Media, Management

Autonomy, leverancier van infrastructuur-software voor ondernemingen, maakt bekend dat haar IDOL-platform en rich media management functionaliteit is geïntegreerd in de recent gelanceerde Adobe Creative Suite 4 Production Premium. Gebruikers van deze Adobe suite kunnen profiteren van de intelligente spraakanalysetechnologie van Autonomy, die automatisch geluidsbestanden encodeert, indexeert en terugvindt. De integratie met Autonomy IDOL biedt de mogelijkheid om snel de meest relevante geluidsfragmenten te vinden, gebaseerd op de betekenis van de content.

Adobe Creative Suite 4 Production Premium software is een complete en nauw geïntegreerde oplossing voor pre- en postproductie. De oplossing wordt gebruikt voor het monteren van beeld- en geluidmateriaal, bewegende en stilstaande afbeeldingen, visuele effecten en ontwerpen van interactieve media. Dit materiaal wordt onder andere ingezet bij film, televisieprogramma’s, DVD’s en Blu-ray.

Dankzij de spraakanalysetechnologie van Autonomy kunnen gebruikers van deze Adobe suite snel en gemakkelijk het volledige transcript van iedere audiostream of gesproken woord – in de talen Engels, Spaans, Frans, Duits, Italiaans, Japans en Koreaans – doorzoeken. Daarnaast biedt de technologie van Autonomy de mogelijkheid om gebruik te maken van de ‘speech search’ functionaliteit in Adobe Premiere Pro CS4 en Adobe Soundbooth CS4, waarmee gesproken dialogen worden geïndexeerd. Hierdoor is het mogelijk sprekers automatisch te identificeren en snel bepaalde geluidfragmenten te herkennen en te vinden.

“Wij zijn blij dat wij Adobe kunnen helpen om een kwalitatieve oplossing voor rich media management te kunnen leveren aan hun klanten overal ter wereld”, aldus Victor Cohen, General Manager Noord-Europa van Autonomy. “Onze Meaning-based Computing technologie zorgt ervoor dat Adobe nu een aantal unieke media management functionaliteiten kan bieden, die ook nog eens snel inzetbaar en flexibel aan te passen zijn voor eventuele toekomstige eisen.”

Trefwoorden: Adobe, Autonomy, Management, Media, Oplossing, Software