E-commerce gigant Lyreco kiest Autonomy

Door: Autonomy  13-05-2008
Trefwoorden: Autonomy, Lyreco

De Autonomy technologie maakt automatisch een profiel van de webshoppers aan om hen te begeleiden naar de gezochte producten en daarnaast op maat gemaakte suggesties te doen van producten die wellicht interessant zijn. Autonomy baseert iedere aanbeveling op een automatisch gegenereerd profiel van de gebruiker. Daarentegen baseren legacy oplossingen hun aanbevelingen alleen op het zoek- en koopgedrag van andere gebruikers met een vergelijkbaar koopgedrag.

De online webshop van Lyreco is beschikbaar in 27 landen en 17 verschillende talen, inclusief Koreaans, Chinees en Japans. De mogelijkheid van het IDOL-platform van Autonomy om gelijktijdig betekenis toe te kennen aan zowel gestructureerde informatie (zoals kleur en grootte) als ongestructureerde informatie (productomschrijving) was van belang tijdens de selectie. Daarnaast waren de schaalbaarheid en taalonafhankelijkheid van het platform doorslaggevend in het selectieproces. Ook was Lyreco onder de indruk van het gebruikersgemak van IDOL, wat een kritische factor is voor een internationale e-tailer met duizenden klanten.

“Als internationale webshop zijn wij continu op zoek naar mogelijkheden om onze klanten een gebruikerservaring te bieden die de verwachtingen van zelfs de meest ervaren webshoppers overtreft”, aldus Eric Jacqmart, e-commerce manager bij Lyreco. “Andere oplossingen produceren vaak te veel resultaten en leiden bezoekers naar irrelevante producten, waardoor zij grote moeite hebben om te vinden wat zij nodig hebben. Onze klanten profiteren van de technologie van Autonomy dankzij de op maat gemaakte aanbevelingen en de koopervaring waarbij het individu centraal staat.”

Victor Cohen, General Manager bij Autonomy Noord-Europa: “De e-commerce branche heeft de afgelopen jaren een enorme vooruitgang ondergaan en de ervaren online kopers verwachten met één druk op de knop de gewenste producten te vinden en aan te schaffen. Wij zijn blij dat onze technologie de dienstverlening van Lyreco verrijkt en zorgt voor een unieke koopervaring voor haar internationale klanten.”

-------------------------------------------------------------------------
Over Autonomy
Autonomy Corporation plc (LSE: AU. of AU.L) is leverancier van infrastructuursoftware voor ondernemingen en aanhanger van de Meaning-Based Computing benadering. De technologie van Autonomy kan iedere vorm van digitale elektronische data conceptueel en contextueel begrijpen, waaronder tekst, e-mail en beeld- en geluidmateriaal. Autonomy's technologie versterkt applicaties die afhankelijk zijn van ongestructureerde informatie, waaronder applicaties voor call centers, CRM, BI, rich media management, compliancy, kennismanagement en beveiliging.

Het klantenbestand van Autonomy omvat meer dan 17.000 internationale ondernemingen, zoals Shell, Philips, Océ, DSM, Fortis, BAE Systems, Ford, Ericsson, Sun Microsystems en verschillende overheidsinstanties.
BEA, Business Objects, Citrix, EDS, IBM Global Services, Novell, Stellent, Sybase, Symantec, TIBCO en Vignette zijn resellers en OEM partners van Autonomy. De onderneming heeft kantoren wereldwijd. Voor meer informatie: www.autonomy.com

Voor aanvullende informatie kunt u contact opnemen met:
Voice-pr
Eline Visser
035-5435494 of 06-50467461
[email protected]


# # #

Autonomy and the Autonomy logo are registered trademarks or trademarks of Autonomy Corporation plc. All other trademarks are the property of their respective owners.

Trefwoorden: Autonomy, Lyreco