Ontwikkelpartners introduceren applicaties voor nieuwe Avaya one-X Deskphone Edition

Door: Avaya Nederland  11-06-2006
Trefwoorden: Ict, Ip-telefonie, Click-to-dial

Citrix, CalAMP en Millenigence ontwikkelen als eerste innovatieve applicaties waarmee bedrijven hun productiviteit verhogen

Nieuwegein – Avaya (NYSE: AV) heeft in samenwerking met deelnemers van het DeveloperConnection-programma tal van praktische applicaties ontwikkeld voor de nieuwe Avaya one-X IP Deskphones. Het DeveloperConnection-programma stimuleert bedrijven om innovatieve producten te ontwikkelen, die samenwerken met Avaya-oplossingen. Ook compliancy-tests en co-marketingactiviteiten maken deel uit van het programma. De ontwikkelde oplossingen zijn volledig afgestemd op de eenvoud en flexibiliteit van de Avaya IP-telefoons.

Zo heeft Avaya bijvoorbeeld oplossingen ontwikkeld met nieuwe communicatiemogelijkheden voor verticale markten, zoals de hotelbranche. Deze applicaties bieden gasten toegang tot click-to-dial-diensten, lokale informatie en berichten op hun hotelkamertelefoon. Een andere applicatie, voor financiële instellingen, omvat een informatieportal met informatie over de financiële markten, live RSS feeds, uitzendingen en alerts, en integratie met digitale merchandising voor specifieke branches.
De innovatieve bedrijfsapplicaties van Avaya en andere bedrijven zijn bepalend voor de nieuwe rol die de IP Deskphone vervult. Drie DeveloperConnection-deelnemers die al applicaties voor de nieuwe telefoons hebben ontwikkeld, zijn Citrix, CalAMP en Millenigence:

Citrix-applicaties

De Avaya Phone Application Suite die ontwikkeld is door Citrix, biedt:

Network Directory – deze applicatie reduceert de tijd die het kost om een telefoonnummer in een bedrijfstelefoonlijst te vinden met 75%. Hiervoor wordt gebruikgemaakt van een Lightweight Directory Access Protocol-directory (LDAP);
Broadcast Alerts – met deze alert-functie kunnen gebruikers belangrijke berichten, zoals bedrijfsnieuws, waarschuwingen en weerberichten, samen met tekst, beeld en geluid naar IP-telefoons sturen;
Click-to-Call – gebruikers kunnen hiermee eenvoudig naar IP-telefoons bellen door te klikken op telefoonnummers in e-mail- en webapplicaties;
Text Message – deze functie stelt gebruikers in staat om sms-berichten van de ene IP-telefoon naar een andere te sturen;
Custom Applications – met de Avaya Design Studio scripting-tool kunnen gebruikers bestaande, webgebaseerde (HTML-/XML-)applicaties gebruiken in combinatie met Avaya IP-telefoons. Zo profiteert een organisatie optimaal van de reeds gemaakte investeringen in webapplicaties.

CalAMP-applicaties
TelAlert – Deze messaging-applicatie maakt tweerichtingsverkeer mogelijk tussen de Avaya one-X IP Deskphones en backofficeapplicaties zoals Remedy, Clarify en HP Openview. De oplossing is te integreren met alle gangbare netwerk-monitoring- en helpdeskapplicaties.
Daarnaast levert deze applicatie dringende berichten af bij ‘always on’-apparaten zoals Avaya one-X IP Deskphones. Dit garandeert dat een bericht de beoogde ontvanger bereikt, ongeacht tijd of plaats.
Inventory Look-up – Maakt het mogelijk om voorraad- en productgegevens in retail- en productieomgevingen direct via de IP-telefoon binnen te halen. Hiervoor is het niet nodig om een applicatie op de pc te starten.
ExtendTime – Een compleet product voor tijd- en aanwezigheidsregistratie, dat gebruikt kan worden in plaats van prikklokken.

Millenigence-applicaties
School District Express (SDE) en Higher Education Express – Deze applicaties voeren automatisch absentietelefoontjes uit, zorgen voor uitgifte van pasjes, sturen berichten aan leraren en sturen aankondigingen en beveiligingsmeldingen naar IP-telefoons. Evenementenkalenders en telefoonlijsten zijn ook te raadplegen via openbare IP-telefoons die in gangen en openbare ruimten zijn geïnstalleerd.
Absentietelefoontjes worden real-time naar de SDE-server gestuurd, die een melding kan sturen naar de ouders in de vorm van een e-mail of sms-bericht, of een uitgaand gesprek bij afwezigheid van een leerling.
Health Care Express (HCE) – HCE verandert de IP-telefoon aan het bed van de patiënt in een intelligent informatieapparaat voor de patiënt en het ziekenhuispersoneel. Zo kunnen patiënten menu’s bekijken en een gepersonaliseerde telefoonlijst aanleggen voor het bellen met familie en vrienden. Specialisten kunnen de IP-telefoon gebruiken om patiëntgegevens te raadplegen en nieuwe gegevens toe te voegen, de medicatie te controleren of nieuwe medicijnen voor te schrijven en nieuwe voorraden te bestellen. Aangezien de patiënt tijdens het ziekenhuisverblijf hetzelfde doorkiesnummer houdt, kan HCE dit gebruiken om relevante informatie per patiënt bij te houden.

“Avaya DeveloperConnection-deelnemers bouwen voort op onze mogelijkheden om bedrijven en medewerkers specifieke applicaties te bieden”, zegt Eric Rossman, vice president, developer relations and technical alliances, Avaya. “Deze uitbreiding van onze lijn IP-telefoons resulteert in tal van innovatieve communicatieapplicaties. Samen met de DeveloperConnection-deelnemers helpen we bedrijven om probleemloos nieuwe technologie te gebruiken en efficiënte communicatie in te bedden in hun bedrijfsstructuur.”

Overige deelnemers van het DelevoperConnection-programma werken aan toekomstige applicaties voor de Avaya one-X IP Deskphones. Hieronder vindt u een Engelstalige opsomming van deze applicaties.

Aimetis – Video security solution detects unusual movement and alerts key personal.

Computer Instruments – School absentee notification, and emergency alert.

Duvoice – DV2000, a complete hospitality suite, will push guest information, Emergency 911 alerts, room status, and wake-up calls to front desk IP telephones.

eWings Technologies – Converged banking solution integrates legacy phone banking with internet banking using concurrent voice and data presentation. Applications include a ComAssistant speech-enabled application suite, including Auto-Dialer, Virtual Receptionist, Auto-Attendant, Enterprise Resource Planning, Customer Relationship Management, and Enterprise Information Portal.

FCS – Partnerships to deliver a blend of converged hospitality services.

Igeacare – Pushes nurse calls from patients to mobile devices and IP telephones.

INI (Interactive Northwest) – Transforms IP phones into a kiosk for convention attendees to locate breakout sessions including room, time, and date.

JADS Comm Ltd – Intelligent content server integrating data into IP phones.

Jebsen & Jessen Communications (S) Pte Ltd – User-friendly, web-enabled conferencing application for booking, search directories, alerts and notifications.

LiteScape – Collaboration, broadcast, paging and alerts, Converged Customer Relationship Management inventory and time clock.

ProTel Communications Ltd – Collaboration solution with LDAP-based corporate phone directory, click-to-call, preset text message selection and text message broadcast.

Radiance Communications Pte Ltd – Information and interaction among IP phones, web-based user interface and business applications.

SDC – Healthcare directory gives instant access to staff, pushes emergency information and helps locate doctors.

Twisted Pair – Coupled with WAVE technology, Avaya IP phones will offer hoot & holler functionality for financial institutions, as well as direct communication with two-way radio systems for government, military, and Public Safety agencies.

Trefwoorden: Click-to-dial, Deskphone, Ict, Ip-telefonie, Ip-telefoon,

Contact Avaya Nederland

Website - Geen ingevoerd

E-mail

Deze pagina afdrukken

Share