WDM introduceert WOZ-waarde in GeoHuishouden database

Door: Bisnode Nederland  04-05-2009


4 mei 2009 - In de GeoHuishouden database van WDM Nederland is van alle 7,3 miljoen huishoudens in Nederland bekend in welke levensfase ze zitten, wat de WOZ-waarde van hun woning is, wat hun lifestylegedrag is en wat hun inkomen is.

Zo is bekend wie in een huis woont met een WOZ-waarde van € 400.000 en meerdere kinderen heeft, welk lifestyle gedrag zij vertonen en nog veel meer. WDM maakt gebruik van diverse woninggegevens op huishoudniveau die door gemeentes in Nederland zijn vastgelegd. De combinatie van deze gegevens met ruim 7,5 miljoen lifestyle enquêtes levert het meest betrouwbare inzicht in elk huishouden in Nederland.
Door de combinatie van landelijk dekkende feitelijke bronnen en de ruim 7,5 miljoen lifestyle enquêtes is GeoHuishouden de enige landelijk dekkende consumentendatabase met alle 7,3 miljoen huishoudens in kaart, waarbij er maximaal gebruik wordt gemaakt van feitelijke informatie voor elk huishouden in Nederland.

Voordeel voor bedrijven
Door een klantenbestand te verrijken met deze waardevolle gegevens kunnen bedrijven nog scherper selecties maken, scherpere voorspellingsmodellen bouwen en hun bestand op huishoudniveau indelen in de gewenste segmenten voor een optimale benadering. Bedrijven krijgen hiermee de mogelijkheid meer rendement uit hun campagnes te halen.

Diverse verzekeraars, hypotheekverstrekkers en de vastgoedbranche hebben de toegevoegde waarde van de woninggegevens op huishoudniveau al ondervonden.

Al sinds 2005 is GeoHuishouden onderdeel van het GeoMarktprofiel Segmentatiesysteem van WDM Nederland, waar ook GeoPostcode en GeoLifestyle deel van uitmaken. Voor meer informatie over GeoHuishouden en het GeoMarktprofiel Segmentatiesysteem van WDM kunt u terecht op
http://www.wdm.nl/Oplossingen/Product/GeoHuishouden


Over WDM Nederland
WDM Nederland is onderdeel van het Zweedse Bisnode AB (www.bisnode.com) en één van de leidende direct marketing dienstverleners in Europa op het gebied van consumentendata, data intelligentie en databased marketing diensten. WDM biedt landelijke consumentenkennis voor kwalitatief hoogwaardige prospectadressen, intelligente prospect- en klantanalyses, diepgaande verrijking van klantendatabases, geavanceerde e-mailmarketing diensten en doelgerichte database management oplossingen. Zo kunnen haar klanten op de meest rendabele manier consumenten vinden, werven, ontwikkelen en behouden. Meer informatie kunt u vinden op www.wdm.nl.


Noot voor de redactie, niet voor publicatie:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Angelique van Wijk, Projectmanager Corporate Communicatie, T 030 600 2103 of E [email protected]