WDM Nederland creëert marketingdatabase voor TopTicketLine en transavia.com

Door: Bisnode Nederland  18-02-2008

WDM Nederland creëert marketingdatabase voor TopTicketLine en transavia.com

Nieuwegein, 18 februari 2008 - Onlangs heeft WDM Nederland twee grote klanten binnen gehaald: transavia.com en TopTicketLine. Voor beide nieuwe klanten geldt dat zij met de nieuwe marketingdatabase op een flexibele manier de gegevens kunnen analyseren en selecteren ten behoeve van commerciële acties én de respons en het rendement hiervan beoordelen. Een ander gevolg is dat marketingactiviteiten gerichter kunnen plaatsvinden waardoor effectiever en efficiënter gewerkt kan worden.

Onlangs heeft Henk Schuit, directeur van TopTicketLine (TTL) het contract met WDM Nederland ondertekend voor de creatie van een marketingdatabase. Hiermee is het startsein gegeven voor een omvangrijk traject, waarmee TopTicketLine een volgende stap zet in het optimaliseren van haar marketingdatabase. Hierdoor zal zij nog beter haar klanten en prospects kunnen bedienen met relevante marketingacties. Uit een pitch met drie partijen (WDM, Cendris en Human Inference) kwam WDM Nederland als beste uit de bus. Dit vooral vanwege haar kennis op lifestyle- en analyse gebied. Met deze samenwerking slaat TopTicketLine een belangrijke ontwikkelingsrichting in: namelijk het matchen van haar eigen data met de lifestyle gegevens van WDM.

Het samenvoegen van de transactiedatabases van Wentink Events, Holiday on Ice, ID&T, Studio 100, Cirque du Soleil en natuurlijk Joop van den Ende theaterproducties is voor TopTicketLine niets nieuws. Bijzonder aan deze nieuwe database is wel dat de single-customer-view gecombineerd wordt met de consumentenkennis van WDM. Met de nieuw te creëren marketingdatabase heeft TopTicketLine voor haar marktbenadering direct toegang tot de klantdata.

Robin Riemslag, Projectmanager Marketing van TopTicketLine zegt hierover: “deze single-customer-view moet het rendement op onze marketingactiviteiten een enorme boost geven. Door het samenvoegen van alle transactiedatabases hebben wij altijd al de beschikking gehad over een enorme hoeveelheid data. Door gebruik te maken van de consumentenkennis van WDM, kunnen wij nog meer uit deze data halen“.

Na implementatie van de database wordt een vervolgtraject ingezet waarin maatwerkanalyses worden gemaakt aan de hand van de aanwezige consumentenkennis van WDM. Zo kan er bijvoorbeeld een bezoekersprofiel van specifieke evenementen worden gemaakt. WDM zal deze analyses speciaal voor TopTicketLine ontwikkelen.

Ook transavia.com heeft een overeenkomst gesloten met WDM om haar marketing database door WDM in te laten richten en te beheren. De vliegtuigmaatschappij wil bij haar marktbewerking meer en meer gebruik gaan maken van de kennis die over hun klanten in de organisatie aanwezig is. Door het toepassen van deze klantkennis kan zij beter inspelen op de individuele wensen en behoeften van klanten. Van belang voor transavia.com is dat in de nieuwe marketingdatabase de klant centraal komt te staan, in plaats van de boeking.

Verschil met de database voor TopTicketLine is dat TTL vooral zelfstandig (met eigen analisten) aan de slag kan met de database en dat in het geval van transavia.com het beheer ervan wordt uitbesteedt aan WDM.

Remco Stolp, Manager CRM bij transavia.com geeft aan dat transavia.com ervoor gekozen heeft haar marketingdatabase onder te brengen bij WDM, omdat zij een betrouwbare partner is. Zowel op het gebied van databasemarketing als van wetgeving. Daarnaast is het feit dat er een gemakkelijke toegang is tot de database analisten van WDM zwaarwegend geweest in de keuze.

Over transavia.com
Onder de naam transavia.com verzorgt transavia.com scherp geprijsd, non-stop luchtvervoer en een passend aanbod van reisgerelateerde producten en diensten. Dat gebeurt in de Business-to-Business (B2B) markt in de vorm van chartervluchten voor touroperators, terwijl in de Business-to-Consumer (B2C) markt het accent ligt op lijndiensten voor individuele passagiers. Transavia is een zelfstandig op de markt opererend onderdeel van de Air France - KLM Groep.

Over TopTicketLine
TopTicketLine biedt leveranciers van hoogstaand entertainment in Nederland een modern en professioneel dienstenpakket voor landelijke informatievoorziening, (ticket)verkoop, marketing en promotie. TopTicketLine beheert voor verschillende partijen die tickets verkopen de database/ticketsales. TopTicketLine heeft een database van ongeveer 2,8 miljoen klanten opgebouwd.

Over WDM Nederland
WDM is één van de leidende direct marketing dienstverleners in Europa op het gebied van consumentendata, data intelligentie en databased marketing diensten. WDM biedt landelijke consumentenkennis voor kwalitatief hoogwaardige prospectadressen, intelligente prospect- en klantanalyses, diepgaande verrijking van klantendatabases, geavanceerde e-mailmarketing diensten en doelgerichte database management oplossingen. Zo kunnen haar klanten op de meest rendabele manier consumenten vinden, werven, ontwikkelen en behouden. Voor meer informatie over WDM Nederland kijkt u op www.wdm.nl.

--------------------------------------------------------
Noot voor de redactie, niet voor publicatie:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Margot Andriessen-Koopman, Afdeling Corporate Communicatie, T 030 600 2022 of e-mail [email protected].