HIG breidt IP-telefonie portfolio uit met Mitel

Door: Mitel Networks Nl  17-02-2006
Trefwoorden: It, Netwerken, Ip-telefonie

Nieuwegein, 14 februari 2006 – HIG, leverancier van complete ICT infrastructuur-oplossingen voor bedrijven en instellingen, heeft de IP-telefoniesystemen van Mitel opgenomen in zijn productaanbod. Dit biedt HIG de mogelijkheid zijn klanten nieuwe, innovatieve mogelijkheden aan te bieden die de productiviteit verhogen en kostenbesparend zijn. HIG kiest voor Mitel-producten vanwege de modulaire opbouw, de geavanceerde integratie met Microsoft Live Communication Server en de uitgebreide lijn van thuiswerkoplossingen.



De klanten van HIG zijn grote en middelgrote bedrijven en instellingen die vanuit efficiencyperspectief naar mogelijkheden kijken om hun bestaande netwerk te vervangen en/of te migreren naar een toekomstgerichte infrastructuur. ”De behoefte aan IP-telefonie bestaat bij heel veel bedrijven in onze klantenkring. Op het moment dat klanten toe zijn aan vervanging van onderdelen in hun infrastructuur, is het doorgaans niet alleen een toekomstgerichte maar ook een heel betaalbare oplossing. Bovendien bieden producten zoals die van Mitel dankzij de integratie met Microsoft veel extra voordelen, zoals gemak bij de gebruikers door onder andere een betere bereikbaarheid en bellen vanuit de klantendatabase. Dat komt de productiviteit ten goede”, zegt Lonneke Vossen, marketing medewerker bij HIG.



HIG biedt al enkele jaren IP-telefonie aan en ziet duidelijk meerwaarde in de toevoeging van Mitel-producten aan het assortiment. Vossen: “Met de opname van Mitel-oplossingen in ons productportfolio kunnen wij aanzienlijk meer en innovatievere oplossingen bieden. Mitel biedt in onze ogen een zeer flexibele oplossing door de modulaire opbouw. Het koppelen van meerdere vestigingen wordt, door gebruik te maken van Mitel, zeer gemakkelijk en ook met de uitgebreide oplossingen voor thuiswerkplekken denken wij onze klanten van dienst te kunnen zijn. Vooral de integratie die de Mitel-producten hebben met Microsoft Live Communication Server, is op dit moment uniek in de markt en geeft ons extra mogelijkheden om aan de vraag van onze klanten te voldoen.”



Mitel ondersteunt HIG op het gebied van sales, marketing en techniek. Het kwalificatieproces en de bijbehorende trainingen vinden op dit moment plaats. HIG heeft de ambitie naar een Gold-partnerstatus uit te groeien.



Jan Jansen, Business Partner Director Mitel zegt: “HIG staat bekend als een betrouwbare leverancier van telefonie. De afgelopen jaren heeft HIG zijn IP- en netwerkexpertise stevig uitgebreid, waardoor het uitstekend in staat is traditionele telefoniegebruikers te migreren naar IP-telefonie. Daardoor past het nu goed in Mitel's filosofie van betrouwbare technologie geleverd door gedegen partijen. Mede gezien de aanhoudende groei in de markt is deze uitbreiding ons zeer welkom.”

Trefwoorden: Ip-telefonie, It, Netwerken