Avrobode scoort met Jubileum Prijzenfestival

Avrobode scoort met Jubileum Prijzenfestival van Purple Proof

Door: Purple Proof  16-12-2008
Trefwoorden: Database, Marketingbureau, Klantenbinding

Soest 16 december 2008 - Avrobode vierde onlangs samen met haar abonnees het 50 jarige jubileum. Programmabladen AKN heeft marketingbureau Purple Proof uit Soest ingeschakeld om een spetterend prijzenfestival op te zetten. Abonnees maakten met hun abonneenummer kans op fantastische prijzen met een totale waarde van €100.000,-. Het aantal respondenten is het dubbele dan vooraf geprognosticeerd. Met deze score is de actie meer dan succesvol te noemen!

Voor de jubileumactie van Avrobode heeft Purple Proof haar paradepaardje, de loyaliteitsloterij, van stal gehaald. De loyaliteitsloterij is een 4-in-1 concept: het stimuleert klantloyaliteit, schoont de database op en verrijkt deze met waardevolle klantgegevens. Daarnaast biedt het de mogelijkheid tot cross-selling en member gets member acties. Het basisconcept wordt voor elke klant en specifieke actie op maat gemaakt.

Doelstelling van Avrobode was dan ook, naast klantenbinding, het opschonen en aanvullen van hun database. Door het stellen van vragen zijn waardevolle klantgegevens verzameld en is de database verrijkt. Met deze informatie kan Avrobode de inhoud van de gids nog beter op de wensen van haar lezers afstemmen. Tot slot is er ook een cross-sell actie aan gekoppeld met de omroep AVRO, om leden te werven. 

Rekening houdend met de doelgroep is er gekozen voor een multi-channel respons mogelijkheid. Abonnees konden meedoen via de actiewebsite of bellen naar een speciaal 0900-nummer. Beide kanalen waren gekoppeld aan een centrale prijzendatabase met een module voor real-time trekking van de prijzen. Na het inloggen werd er door de computer direct bekend gemaakt of de abonnee een prijs gewonnen had. De winnaars waren van tevoren dus niet bekend, zoals bij een sweepstake. Avrobode heeft gekozen voor een loterij en alle 3.000 prijzen zijn daadwerkelijk uitgekeerd aan de winnende abonnees.

Beide partijen zijn zeer tevreden over de jubileumactie. “De actie is een groot succes geworden. De respons lag ver boven verwachting, we hebben van veel klanten aanvullende gegevens kunnen verzamelen en technisch is alles vlekkeloos verlopen”, aldus Marjolein Verhoef, Product Manager Programmabladen AKN. Voor marketingbureau Purple Proof kwam de hoge respons als een minder grote verrassing. Zij heeft zich gespecialiseerd in dergelijke acties en heeft inmiddels veel praktijkcases tot haar beschikking. Daarnaast heeft zij onderzoek gedaan, naar de perceptie van kansspelen in het algemeen en de loyaliteitsloterij in het bijzonder, uitgevoerd onder ruim 2.000 consumenten. Met deze informatie hebben zij onder andere dit 4-in-1 concept verder kunnen optimaliseren. “Wij weten wat consumenten triggert en op welke wijze wij hierop in moeten spelen. De resultaten onderbouwen onze statement; bedrijven scoren met een loyaliteitsloterij”, aldus Janine Spruijt Managing Director Purple Proof.

Marketingbureau Purple Proof uit Soest is specialist in klantloyaliteit en helpt haar
klanten de achterdeur dicht te houden. Daarnaast bedenkt zij concepten en acties gericht op werving en zet daarmee de voordeur wagenwijd open voor nieuwe klanten. Zij adviseert vanuit haar visie: 4 fundamentele stappen naar groei!
Be different, be outstanding, be Purple Proof©

Trefwoorden: Akn, Avro, Avrobode, Cross-selling, Database, Jubileumactie, Klantenbinding, Klantloyaliteit, Loyaliteitsloterij, Marketingbureau, Member-gets-member, Prijzenfestival, Prijzenslag, Sweepstake,