Bedrijfsleven zoekt toevlucht in kortingsacties

Door: Clansman  07-08-2009
Trefwoorden: Bedrijven, Reclame, Korting

Bedrijfsleven zoekt toevlucht in kortingsacties

Nederlandse bedrijven verlenen massaal meer korting op het internet om de klantenstroom en omzet te behouden. De afgelopen vier maanden steeg het aantal online kortingsacties met meer dan 32 procent. Dit concludeert de redactie van Clansman Online Media. Ook de hoogte van de kortingen lijkt te zijn toegenomen.


De redactie van Clansman Online Media, uitgever van diverse websites, scant sinds 1 januari dagelijks het aanbod van online reclame campagnes binnen de belangrijkste online advertentie netwerken in Nederland. Hierdoor konden zij concluderen dat het aanbod van de online campagnes op het gebied van kortingen de afgelopen maanden fors is toegenomen. Volgens de bevindingen van Clansman nam het aantal campagnes waarbij de consument korting geboden wordt in het tweede kwartaal met 32 procent toe ten opzichte van het eerste kwartaal dit jaar. Ook de hoogte van de kortingen lijkt toegenomen. Een en ander ondersteunt de recente berichtgeving over lagere consumentenprijzen en deflatie.

Jeroen Ligthart, algemeen directeur van Clansman: “Nadat we signalen kregen van de redactie dat het aantal kortingsacties aan het toenemen was, zijn we dit intern systematisch gaan monitoren. We zullen dit de komende periode ook blijven doen om de ontwikkelingen te blijven volgen. Om het de consument makkelijker te maken hebben we de meest relevante kortingen verzameld op een website, www.kortingcodes.nl. Mogelijk zullen we voor de zakelijke markt in de toekomst een kortingsmonitor uitgeven, waarmee we de ontwikkelingen van gebruikte online reclame campagnes per sector in beeld gaan brengen.”

Trefwoorden: Bedrijven, Korting, Kortingcodes, Kortingen, Kortingscode, Kwartaal, Online Campagne, Procent, Reclame, Sector