Pathé en Clansman lanceren online geheugentest

Pathé en Clansman lanceren online geheugentest van Clansman

Door: Clansman  31-07-2009
Trefwoorden: Online Marketing, Bioscoop, Pathe

Pathé en Clansman lanceren online geheugentest

UTRECHT – Pathé, de grootste bioscoopexploitant van Nederland, lanceert vandaag in samenwerking met Clansman E-mail Media, expert op het gebied van online leadwerving, de 'Pathé Geheugentest'. Hoofddoel van deze groots opgezette online campagne is het verder uitbreiden van het online bereik via e-mail voor beide partijen. Clansman E-mail Media verwacht dat de test 200.000 unieke deelnemingen gaat opleveren.

In de Pathé Geheugentest testen de deelnemers hun geheugen en waarnemingsvermogen door vragen te beantwoorden over beroemde filmfragmenten. Met elk juist antwoord vergroot de deelnemer de kans op het winnen van een prijs, zoals een portable dvd speler, een dvd pakket of een Pathé voucher. Daarnaast is er de mogelijkheid om aan het einde van de campagne via diverse kanalen vrienden uit te nodigen.

Jeroen Ligthart, algemeen directeur van Clansman BV: “Clansman E-mail Media heeft veel ervaring met het opzetten van soortgelijke campagnes. Dergelijke online campagnes zijn vaak zeer succesvol vanwege het luchtige karakter, deelnemers doen graag mee en maken daarnaast kans op leuke prijzen. Eerder zijn er al succesvolle samenwerkingen geweest met onder andere Vodafone, Valess en Emesa ook wel bekend als Inpakkenenwegwezen.nl.”

Clansman E-mail Media zet voor deze campagne ook haar eigen zorgvuldig opgebouwde mailbestand in. Dit bestand bestaat uit acht labels zoals www.lifeisagame.com, www.webvlinders.nl en www.seizoenpost.nl en bevat ruim 600.000 unieke double-opt in e-mail adressen. (E-mail adressen waarbij de deelnemers twee keer hebben aangegeven mail te willen ontvangen.) Het mailbestand zorgt mede hierdoor voor goede responsresultaten en zal daarom meehelpen om de campagne succesvol te maken. Pathé schenkt zelf ook de nodige aandacht aan de campagne via het eigen mailbestand en op de website. De bioscoopexploitant hoopt met de campagne het bioscoopbezoek in de zomer te stimuleren.
De Pathé Geheugentest is te vinden op http://pathe.clansgames.nl/?ref=pers.

Trefwoorden: Bioscoop, Clansman, Emesa, Geheugentest, Inpakkenenwegwezen, Online Marketing, Pathe, Respons Campagne, Valess,