JohnsonDiversey kondigt zeer ambitieuze klimaatbelofte aan in de schoonmaakindustrie

Door: Diversey BV  15-07-2009
Trefwoorden: Johnsondiversey

Het bedrijf heeft aangekondigd in de komende vijf jaar 19 miljoen dollar te investeren om aan deze belofte te kunnen voldoen, maar er worden over dezelfde periode bedrijfsbesparingen verwacht van zo’n 31 miljoen dollar, wat volgens het bedrijf aantoont dat ze de juiste aanpak hebben gekozen voor zowel het milieu als voor hun bedrijf.

Volgens de president en CEO van WNF, Carter Roberts, zetten de maatregelen die JohnsonDiversey neemt om zich in te zetten tegen klimaatsverandering een nieuwe lijn in binnen de schoonmaakindustrie en dient het als voorbeeld voor andere bedrijven die hun bedrijfsuitvoering willen veranderen in het voordeel van het milieu.

“Veranderingen in het bedrijfsleven zijn essentieel als we daadwerkelijk vooruitgang willen zien in het tegengaan van klimaatsverandering - één van de meest cruciale problemen waar de wereld vandaag de dag mee te kampen heeft," aldus Roberts. “Door zich te verbinden aan het Climate Savers-programma laat JohnsonDiversey zien dat de meest toonaangevende bedrijven ter wereld nog succesvoller kunnen zijn met een milieuverantwoordelijke werkwijze. We hopen en verwachten dat andere bedrijven binnen deze branche het krachtige voorbeeld van JohnsonDiversey zullen volgen door hun uitstoot te verminderen en bij te dragen aan de gezondheid van onze planeet.”

Voorzitter van JohnsonDiversey, S. Curtis Johnson, zei dat de deelname van het bedrijf in het Climate Savers-programma volledig in lijn is met hun lange geschiedenis van het beschermen van de planeet voor toekomstige generaties.

“Deze toezegging is één van onze kernwaarden en dat is het al sinds mijn betovergrootvader 122 jaar geleden de eerste Johnson bedrijven oprichtte,” aldus Johnson. “Onze doelstellingen gingen altijd verder dan puur financiële groei en omvatten ook het stimuleren van de gezondheid en welzijn van onze wereld en de mensen met wie we deze delen.”

JohnsonDiversey belooft in 2013 hun bedrijfsuitstoot te hebben verminderd met 8 procent in vergelijk met de uitstoot van 2003. Dat komt neer op 89.000 ton uitstootvermindering. Om die doelstelling te behalen, heeft het bedrijf een aantal bedrijfsinitiatieven geïdentificeerd, waaronder:

  •  verbeteren van de zuinigheid van hun wereldwijde auto- en vrachtwagennetwerk door over te stappen op de zuinigste voertuigen in hun klasse en voertuigen die lopen op alternatieve energie;
  • verbeteren van de energie-efficiëntie van hun gebouwen, fabrieken en faciliteiten wereldwijd; en
  • installeren van plaatselijke alternatieve energiebronnen, zoals brandstofcellen of windturbines.

Met het tekenen voor het WNF Climate Savers-programma als eerste bedrijf in de schoonmaakindustrie sluit JohnsonDiversey zich aan bij een snel groeiende lijst van vooraanstaande bedrijven van over de hele wereld die samen met WNF werken aan het verminderen van uitstoot en een meer milieuverantwoordelijke werkwijze. Deze aankondiging werd gedaan in Las Vegas tijdens ISSA/INTERCLEAN® North America 2008, een vooraanstaande vakbeurs voor de schoonmaakindustrie.

“Onze klanten van over de hele wereld vragen ons hun partner te worden bij het ontwikkelen van oplossingen zodat zij hun impact op het milieu kunnen verminderen, de menselijke gezondheid en veiligheid kunnen beschermen en de economische kracht van hun onderneming kunnen vergroten,” aldus de president en CEO van JohnsonDiversey, Ed Lonergan. "Ons doel is niet alleen om duurzaamheid te betrachten in alles wat wij doen, maar ook om onze klanten te helpen een meer duurzame bedrijfsvoering te hanteren.”

Volgens het bedrijf is dit meest recente initiatief onderdeel van een continue inspanning om duurzaamheidprogramma’s te integreren in hun bedrijfsvoering. Bijvoorbeeld, in 2007 assisteerde het bedrijf meer dan duizend Europese hotels en gezondheidsfaciliteiten bij het verminderen van hun energieverbruik met een totaal van 35,5 miljoen kWh door op lagere temperaturen te wassen. De vermindering in uitstoot van kooldioxide was gelijk aan een jaar lang 1200 minder personenauto’s op de weg. Het bedrijf helpt ook de klanten in de voedsel- en drankenindustrie in 21 vestigingen wereldwijd met het besparen van ruim drieduizend miljard liter water dankzij een waterbeheersingsprogramma.

JohnsonDiversey werkte in 2004 voor het eerst samen met het WNF op het gebied van waterbehoud.

Het Climate Savers-programma van het WNF werd in 1999 opgericht en momenteel zijn er 17 vooraanstaande internationale bedrijven die hebben toegezegd in 2010 hun gezamenlijke kooldioxide-uitstoot te zullen verminderen met meer dan 14 miljoen ton. Dit staat gelijk aan jaarlijks ruim 3 miljoen minder auto's op de weg. Climate Savers-bedrijven zagen als eerste dat het klimaatveranderingsproces zowel risico’s als kansen in zich heeft voor hun bedrijfsvoering. Vooraanstaande bedrijven werken samen met het WNF om ambitieuze doelstellingen te creëren en vrijwillig hun broeikasgasuitstoot te verminderen. Door doeltreffender te zijn en te pionieren met technologische toepassingen voor schonere energie, besparen Climate Savers-bedrijven honderden miljoenen dollars en tonen daarmee aan dat het beschermen van het milieu een gezonde manier van bedrijfsvoering is.

Lees meer over Climate Savers – http://worldwildlife.org/climatesavers

 

Trefwoorden: Johnsondiversey