DSV MEDIA BRENGT ITALIË IN BEDRIJF

DSV MEDIA BRENGT ITALIË IN BEDRIJF van Dsv Media

Door: Dsv Media  24-10-2007
Trefwoorden: Media, Bedrijf, Uitgeverij

Geen land ter wereld dat zoveel van zijn cultuur exporteert als Italië en geen land dat dit met zoveel liefde importeert als Nederland. Het typeert de relatie tussen beide landen en het verklaart de grote honger aan informatie over Italië en haar producten. Niet voor niets groeide het consumentenmagazine De Smaak van Italië al snel uit tot een waardevolle etalage van wat Italië is, heeft en doet. De organisatie van een gelijknamig evenement rond Kasteel De Haar door Maestro Events bracht het magazine tot leven en bleek niet minder succesvol. De Smaak van Italië is bij Italië-liefhebbers dan ook uitgegroeid tot een vertrouwde ‘partner’ in keuken en koffer.

Italië in Bedrijf
“We merken bijna iedere dag dat Italië op positieve wijze vertegenwoordigd is in ons dagelijks leven,” vertelt uitgever Marcel Molenbeek. “Het zijn de auto’s die we rijden, de kleren die we dragen en – niet in de minste plaats – de boodschappen die we doen. Radio, televisie, kranten en tijdschriften hebben bovendien geen enkele moeite de programma’s of pagina’s te vullen met alles wat mooi of lekker is en uit Italië komt. Het viel ons op dat de informatiehonger van de consument uitgebreid wordt gestild maar dat bedrijven en hun medewerkers wat dat betreft een beetje honger lijden. Specifieke vakinformatie over al die mooie Italiaanse producten, bedrijven en ontwikkelingen is eigenlijk nergens centraal voorhanden. En dat terwijl er zoveel te vertellen valt.”
Het was voor DSV Media in Maarssen voldoende reden de markt te verkennen en een vakblad te ontwikkelen, speciaal voor deze doelgroep. Een exclusief dubbelportret van de ambassadeurs van beide landen in het eerste nummer, Jacobs in Rome en Cortese in Den Haag, onderstreept daarbij de band tussen Italië en Nederland.
Molenbeek: “Het is een vakblad van en voor ondernemers als een soort platform voor alle ontwikkelingen op en achter de Italiaanse markt. Zo brengt Italië in Bedrijf het laatste nieuws over producten en beurzen, maar we portretteren ook de mensen achter het ‘etiket’. Want één ding is ons de laatste jaren duidelijk geworden: mensen die werken met Italiaanse producten, werken met passie! Italië in Bedrijf is dan ook niet alleen benieuwd naar omzetcijfers en winstprognoses, maar ook naar bedrijvigheid met ziel en zaligheid.”

Trefwoorden: Ambassadeur, Bedrijf, Cultuur, Evenement, Exclusief, Introductie, Italie, Italie In Bedrijf, Lancering, Magazine, Media, Omzet, Tijdschrift, Uitgeverij, Vakblad

Contact Dsv Media

E-mail - Geen ingevoerd

Deze pagina afdrukken

Share