Hyperion beloont werknemers voor schoon rijden

Door: Hyperion Software  11-08-2006
Trefwoorden: Milieu, Milieuvriendelijk

Drive Clean to Drive Change initiatief voor verbeteren milieu

Utrecht, 9 augustus 2006 – Werknemers van Hyperion (Nasdaq: HYSL), wereldwijd marktleider op het gebied van Business Performance Managementsoftware, krijgen een cheque als zij voor een schonere auto kiezen. Hyperion laat met het initiatief Drive Clean to Drive Change zien dat werknemers het verbeteren van de luchtkwaliteit ook zelf ter hand kunnen nemen. In Nederland kunnen werknemers aanspraak maken op een bonus van ongeveer 4200 euro (5000 dollar).

Hyperion hoopt met dit initiatief werknemers te bewegen over te stappen op een milieuvriendelijk exemplaar bij de keuze voor een nieuwe auto. Hiermee werken zij mee aan een vermindering van de uitstoot van schadelijke gassen. In de Verenigde Staten bestaat het initiatief al langer en zijn er inmiddels ruim tachtig bonussen uitgekeerd. Met het initiatief lukt het volgens Hyperion om ook die mensen die nog over de aanschaf van een schonere auto twijfelen, over de streep te trekken. “Veel werknemers denken bij de aanschaf van een auto niet in de allereerste plaats aan het milieu, hoewel milieuvriendelijkheid bij de aanschaf wel steeds belangrijker wordt. Als bedrijf doen wij simpelweg iets om dit nog verder te stimuleren,” aldus Godfrey Sullivan, CEO van Hyperion Solutions.

Verschil maken
Het initiatief is in de Verenigde Staten begonnen. Werknemers in Europa, het Midden-Oosten en Azië kunnen momenteel ook van de regeling profiteren. Hiervoor zijn de normen wel naar plaatselijke standaard omgezet. Auto’s die in Amerika in aanmerking komen voor het programma moeten voldoen aan de zogeheten 45 mpg-standaard (minimaal 45 mijl per gallon), in Europa moet een auto voldoen aan de eis van 5,3 liter benzine per 100 kilometer. Om deze aantallen te halen is het gebruik van een schonere motor vereist.

Hyperion probeert ook andere bedrijven te overtuigen van de kracht van het Drive Clean to Drive Change-initiatief en te bewegen eenzelfde initiatief te ontplooien. Godfrey Sullivan vervolgt: “Het geloof dat wij een verschil kunnen maken in de samenlevingen waar wij actief zijn, staat centraal in onze missie. Er zijn weinig dingen die zo veel impact op onze gezondheid en de kwaliteit van leven hebben als de luchtkwaliteit. Vandaar dat wij ook andere bedrijven proberen te interesseren om zelfstandig met dit initiatief aan de slag te gaan.’’

Trefwoorden: Milieu, Milieuvriendelijk

Contact Hyperion Software

Website - Geen ingevoerd

E-mail - Geen ingevoerd

Deze pagina afdrukken

Share