Just-Eat trekt ruim 48 miljoen dollar aan voor wereldwijde groei

Door: Just-Eat Benelux  03-06-2011
Trefwoorden: Restaurants, Website, Online Bestellen

Utrecht, 16 maart 2011 –  Just-Eat, het wereldwijd grootste online platform voor het bezorgen van maaltijden, maakt vandaag bekend opnieuw kapitaal te hebben aangetrokken voor verdere groei.  Amerikaanse durfkapitalisten Greylock Partners en Redpoint Ventures hebben hun honger gestild met een investering van ruim 48 miljoen dollar in Just-Eat.com. Greylock Partners is vooral bekend van haar investeringen in Facebook, LinkedIn en Groupon, terwijl Redpoint Ventures aan de wieg stond van online services Netflix, HomeAway en Oodle. Ook European Index Ventures doet mee in deze investeringsronde. De kapitaalinjectie wordt onder meer gebruikt om de positie van Just-Eat als wereldmarktleider verder uit te breiden en te verstevigen. Daarnaast zal Just-Eat.com de investering gebruiken om haar services richting bezorgrestaurants verder uit te bouwen.

 

Just-Eat is momenteel werkzaam in tien landen, verspreid over drie continenten, en vertegenwoordigt 15.000 restaurants. Iedere maand bezoeken vijf miljoen hongerige bezoekers de websites van de online maaltijdservice. In 2011 verwacht Just-Eat $500 miljoen dollar om te zetten.

 

Explosieve vraag

“Just-Eat is de slimme manier van eten bestellen,” aldus Klaus Nyengaard, CEO van Just-Eat. “Deze investering biedt ons de mogelijkheid om het hoge tempo bij te houden waarin de vraag van de consument momenteel groeit.  Het is ons doel om mensen over de gehele wereld de mogelijkheid te bieden gemakkelijk, snel en betrouwbaar eten te kunnen bestellen. We dus erg dankbaar voor de steun die we ontvangen van onze nieuwe investeerders.”

 

Volgens Laurens Groenendijk, Managing Director van Just-Eat Benelux en tevens lid van het internationale management team, heeft de continue groei van de bestelmarkt verschillende oorzaken. “Bezorgrestaurants begrijpen dat het grootste deel van hun klanten tegenwoordig liever online hun maaltijd bestelt. Dit heeft geresulteerd in een toename van 80 procent in het aantal bestelde maaltijden online over het laatste jaar. In Nederland groeit Just-Eat.nl met zo’n vijf tot tien procent per maand.”

 

Juiste marktpositie

Laurel Bowden, lid van het management team van Greylock Partners: “Just-Eat is wereldwijd al de grootste speler binnen hun markt en we zijn daarom erg verheugd om de verdere expansie en groei te kunnen stimuleren. Dankzij haar technologisch hoge standaard en servicegerichtheid naar haar restaurants toe, heeft Just-Eat zich de juiste marktpositie toegeëigend om in de nabije toekomst in hoog tempo door te kunnen groeien.” Twee jaar geleden investeerde onder andere Index Ventures nog ruim 12 miljoen euro in het 2006 opgerichte bedrijf.

 

Trefwoorden: Bestellen, Bezorgen, Eten Afhalen, Eten Bestellen, Eten Bezorgen, Eten Thuisbezorgen, Just-eat, Maaltijdbezorging, Marktleider, Miljoenen, Online Bestellen, Pizza, Pizza Bestellen, Restaurants, Shoarma Bestellen, Takeaway, Thuis Bezorgen, Website, Webwinkel

Ander nieuws en updates van Just-Eat Benelux

Just-Eat gaat pizza’s bezorgen in Italië en Zwitserland van Just-Eat Benelux thumbnail
03-06-2011

Just-Eat gaat pizza’s bezorgen in Italië en Zwitserland

Just-Eat gaat pizza’s bezorgen in Italië en Zwitserland