4 en 5 mei onder allochtone jongeren goed bekend

Door: MCA Communicatie  14-08-2012
Trefwoorden: Integratie, Inburgering, Diversiteit

Dat is gebleken uit een recente meting van MCA Communicatie, onder Turken, Marokkanen, Surinamers, Antillianen en autochtone Nederlanders.  

De achtergrond van de 4 mei herdenking is met name onder allochtonen in de leeftijdsgroep van 15-29 jaar goed bekend (variërend van 62-77%). Uitzondering hierop vormen de Turken (slechts 39% is op de hoogte), Surinamers scoren het hoogst. Onder autochtone Nederlanders in dezelfde leeftijdsgroep is de bekendheid 89%.  

Deelname aan een herdenkingsbijeenkomst of het volgen ervan op televisie is onder allochtonen beduidend lager dan onder autochtone Nederlanders. Slechts 15-39% neemt hieraan deel, terwijl dit onder autochtone Nederlanders 63% is.  

Deelname aan activiteiten op Bevrijdingsdag is onder allochtonen beduidend hoger. Onder autochtone Nederlanders is die wel het grootst maar wel lager dan de (actieve) betrokkenheid bij 4 mei. Intentie tot deelname is in de jongere leeftijdsgroepen sterker dan bij de ouderen. Er is onder alle groepen weinig animo om andere gebeurtenissen te herdenken. In beperkte mate worden door Surinamers (27%) en Marokkanen (14%) andere gebeurtenissen genoemd, respectievelijk de slavernij en onafhankelijkheidsdag en slachtoffers van de Palestijnse bezetting.

Keywords: allochtonen intercultural communication ethnic diversiteit intercultureel multicultureel minderheden diversity integratie inburgering etnomarketing cross cultural intercultural management multicultural marketing etno marketing diversity marketing inburgeren integreren internationale gemeenschappen allochtonen campagne allochtonen communicatie

Trefwoorden: allochtonen campagnes, cross cultural, Diversiteit, diversity marketing, Etnomarketing, Inburgering, Integratie, moelanders, multicultural marketing, nieuwe nederlanders,

Ander nieuws en updates van MCA Communicatie

11-09-2014

Ex-medewerkers MCA Communicatie starten nieuw bureau KULT

Ex-medewerkers MCA Communicatie starten nieuw bureau KULT.


14-08-2012

MCA Communicatie ontwikkelt huisstijl nieuw zorgconcept GGzE

 MCA Communicatie ontwikkelt huisstijl nieuw zorgconcept GGzE


14-08-2012

MCA Comunicatie ontwikkelt online strategie voor Programme etnische Minderheden Soa Aids Nederland

 MCA Comunicatie ontwikkelt online strategie voor Programme etnische Minderheden Soa Aids Nederland


14-08-2012

Nederlandse Transplantatie Stichting werft orgaandonoren onder nieuwe Nederlanders

 Nederlandse Transplantatie Stichting werft orgaandonoren onder nieuwe Nederlanders


14-08-2012

Kinderen interviewen bewoners Eilandenbuurt

 Kinderen interviewen bewoners Eilandenbuurt


14-08-2012

MCA Communicatie werkt voor Consument en Veiligheid

MCA Communicatie werkt voor Consument en Veiligheid


14-08-2012

Donoractie tijdens Ramadan

Donoractie tijdens Ramadan


14-08-2012

The Ultimate Battle of the Sexes

 The Ultimate Battle of the Sexes


14-08-2012

LAND VAN HERKOMST BLIJFT POPULAIRE VAKANTIEBESTEMMING VOOR ALLOCHTONEN

LAND VAN HERKOMST BLIJFT POPULAIRE VAKANTIEBESTEMMING  VOOR ALLOCHTONEN


14-08-2012

Nieuwe donorcampagne voor moslims

 Nieuwe donorcampagne voor moslims


14-08-2012

Nieuwe campagne: Zwanger worden? Slik eerst foliumzuur!

Nieuwe campagne: Zwanger worden? Slik eerst foliumzuur!


14-08-2012

'Verdonk moet meer respect tonen'

'Verdonk moet meer respect tonen'


14-08-2012

Allochtonen zeggen minder vaak NEE tegen Europese Grondwet

Allochtonen zeggen minder vaak NEE tegen Europese Grondwet


14-08-2012

Moederland blijft de populairste vakantiebestemming voor alochtonen

Moederland blijft de populairste vakantiebestemming voor alochtonen