Nieuwe campagne: Zwanger worden? Slik eerst foliumzuur!

Door: MCA Communicatie  14-08-2012
Trefwoorden: Integratie, Inburgering, Diversiteit

Het Erfocentrum lanceert begin oktober een nieuwe campagne over foliumzuur. De primaire doelgroep in deze campagne bestaat uit vrouwen tussen 18 en 30 jaar. Het Erfocentrum geeft o.a. voorlichting over foliumzuur.  

Slechts 40% van de vrouwen slikt in de juiste periode foliumzuur. Het gebruik van foliumzuur in de juiste periode neemt toe met het opleidingsniveau (circa 60% onder hoogopgeleiden). Het gebruik in de juiste periode bij een laag opleidingsniveau is circa 20%. Het gebruik van foliumzuur is vooral laag onder vrouwen van allochtone afkomst en/of met een lage sociaal economische status.  

Waarom foliumzuur slikken?
Het totaal aantal geboortes in Nederland per jaar is 200.000. Elk jaar worden er in Nederland ongeveer 120 kinderen geboren met een neurale-buisdefect (open ruggetje, open schedel of een daaraan verwante aangeboren afwijking). De kans op een kind met een open ruggetje is voor elke zwangerschap zes op de 10.000. Als een vrouw foliumzuur slikt van vier weken voor de bevruchting tot tien weken na de eerste dag van haar laatste menstruatie, verkleint ze de kans op een kind met een open ruggetje met 50 - 70%.  

Wat gebeurt er in de campagne?
Voor deze vrouwen is een nieuwe folder ontwikkeld. De distributie hiervan vindt plaats via verschillende kanalen; o.a. voorlichting via verloskundigen en moederecntra’s. Op diverse websites worden banners getoond die verwijzen naar de website, www.slikeerstfoliumzuur.nl, waar veel informatie over foliumzuur te vinden is.  

***EINDE PERSBERICHT***

Keywords: allochtonen intercultural communication ethnic diversiteit intercultureel multicultureel minderheden diversity integratie inburgering etnomarketing cross cultural intercultural management multicultural marketing etno marketing diversity marketing inburgeren integreren internationale gemeenschappen allochtonen campagne allochtonen communicatie transcity etnomedia

Trefwoorden: allochtonen campagnes, cross cultural, Diversiteit, diversity marketing, Etnomarketing, Inburgering, Integratie, moelanders, multicultural marketing, nieuwe nederlanders,

Ander nieuws en updates van MCA Communicatie

11-09-2014

Ex-medewerkers MCA Communicatie starten nieuw bureau KULT

Ex-medewerkers MCA Communicatie starten nieuw bureau KULT.


14-08-2012

MCA Communicatie ontwikkelt huisstijl nieuw zorgconcept GGzE

 MCA Communicatie ontwikkelt huisstijl nieuw zorgconcept GGzE


14-08-2012

MCA Comunicatie ontwikkelt online strategie voor Programme etnische Minderheden Soa Aids Nederland

 MCA Comunicatie ontwikkelt online strategie voor Programme etnische Minderheden Soa Aids Nederland


14-08-2012

Nederlandse Transplantatie Stichting werft orgaandonoren onder nieuwe Nederlanders

 Nederlandse Transplantatie Stichting werft orgaandonoren onder nieuwe Nederlanders


14-08-2012

Kinderen interviewen bewoners Eilandenbuurt

 Kinderen interviewen bewoners Eilandenbuurt


14-08-2012

MCA Communicatie werkt voor Consument en Veiligheid

MCA Communicatie werkt voor Consument en Veiligheid


14-08-2012

Donoractie tijdens Ramadan

Donoractie tijdens Ramadan


14-08-2012

The Ultimate Battle of the Sexes

 The Ultimate Battle of the Sexes


14-08-2012

LAND VAN HERKOMST BLIJFT POPULAIRE VAKANTIEBESTEMMING VOOR ALLOCHTONEN

LAND VAN HERKOMST BLIJFT POPULAIRE VAKANTIEBESTEMMING  VOOR ALLOCHTONEN


14-08-2012

Nieuwe donorcampagne voor moslims

 Nieuwe donorcampagne voor moslims


14-08-2012

4 en 5 mei onder allochtone jongeren goed bekend

 4 en 5 mei onder allochtone jongeren goed bekend


14-08-2012

'Verdonk moet meer respect tonen'

'Verdonk moet meer respect tonen'


14-08-2012

Allochtonen zeggen minder vaak NEE tegen Europese Grondwet

Allochtonen zeggen minder vaak NEE tegen Europese Grondwet


14-08-2012

Moederland blijft de populairste vakantiebestemming voor alochtonen

Moederland blijft de populairste vakantiebestemming voor alochtonen