The Ultimate Battle of the Sexes

Door: MCA Communicatie  14-08-2012
Trefwoorden: Communicatie, Reclame, Online Media

Persbericht     Utrecht, 9 oktober 2009

In het kader van de Millenniumtour 2009 vindt op maandag 19 oktober in de Haagse Hogeschool The Ultimate Battle of the Sexes plaats.  

Deze middag staat millenniumdoel nummer 3 centraal: gelijke rechten en kansen voor vrouwen. Na een uniek gastcollege door Fatou Bensouda, die aan de tand wordt gevoeld door Worldconnector Sylvia Borren, gaan jongens en meiden met elkaar in discussie over vier verschillende thema’s: recht op onderwijs, empowerment via sport, seksueel geweld in oorlogsgebieden en recht op maatschappelijke participatie. Een jury, met o.a. Bert van Alphen, wethouder Welzijn, Emancipatie en Volksgezondheid in Den Haag, beoordeelt de kwaliteit van de debaters. Een actieve bijdrage, zowel muzikaal als tijdens het debat, wordt geleverd door zangeres en Idols-finaliste Nathalie Makoma. De middag wordt afgesloten met een optreden van de Haagse rapper Rumish.  

Programma, deel 1 (16.30-17.15 uur): QUESTION TIME
Voor ‘Question time’ is de Gambiaanse Fatou Bensouda, Plaatsvervangend Hoofdaanklager van het Internationale Strafhof in Den Haag,, uitgenodigd. Deze inspirator heeft een indrukwekkende loopbaan achter de rug en is een echt rolmodel voor ambitieuze Afrikaanse vrouwen die maatschappelijk op topniveau willen presteren. Jongeren uit het publiek kunnen vragen stellen. Na het gastcollega treedt Nathalie Makoma op.  

Programma, deel 2 (18.00-19.30 uur): THE ULTIMATE BATTLE OF THE SEXES
Tijdens ‘The Ultimate Battle of the sexes’ voeren alle aanwezige jongens en meisjes een felle strijd tegen elkaar. In verschillende rondes wordt gediscussieerd aan de hand van provocerende stellingen over de (on)gelijkheid van mannen en vrouwen in Afrika. Er wordt steeds een vergelijking getrokken tussen de “seksestrijd” in Afrika en Nederland. De jury bepaalt na afloop wie de beste mannelijke en de beste vrouwelijke debater was.  

Waarom een Millenniumtour?
Negen jaar nadat Nederland samen met 188 overige VN-lidstaten besloot om vóór 2015 vooruitgang te boeken op het gebied van armoede, onderwijs, gezondheid en milieu, blijkt dat meer dan de helft (51%) van de Nederlandse jongeren de millenniumdoelen niet kent (IS Barometer 2009). Ook blijkt uit een rapport van de VN in juli dat de doelen achter op schema lopen vanwege de economische crisis, de voedselcrisis en de klimaatverandering. Omdat uit de IS-Barometer ook blijkt dat jongeren wél optimistisch zijn over internationale samenwerking, worden ze tijdens Millenniumtour 2009 uitgedaagd hun eigen actie te bedenken voor een betere wereld. Symbool van deze campagne is de Millenniumtrein: een fysieke en virtuele trein die onderweg is naar 2015. Naast de activiteiten in de Millenniumtrein zelf zijn er dagelijks events in acht studentensteden en vinden er door het hele land Stand Up-acties plaats. Ook rijdt de virtuele trein op www.millenniumtour2009.nl. Jongeren kunnen via de website hun portret uploaden en daarmee hun betrokkenheid met de millenniumdoelen tonen.  

Organisatie
Het programma in Den Haag wordt uitgevoerd door NCDO en het African Diaspora Policy Center (ADPC) in samenwerking met MCA Communicatie, Yeboart Consultancy, de Haagse Jongerenambassadeurs, Plan Nederland en Women Win. De Millenniumtour 2009 is een initiatief van NCDO, Move Your World en EEN. De Millenniumtour 2009 loopt parallel aan de internationale Stand Up and Take Action-campagne.
/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Keywords: allochtonen intercultural communication ethnic diversiteit intercultureel multicultureel minderheden diversity integratie inburgering etnomarketing cross cultural intercultural management multicultural marketing etno marketing diversity marketing inburgeren integreren internationale gemeenschappen allochtonen campagne allochtonen communicatie transcity etnomedia

Trefwoorden: allochtonen campagnes, Communicatie, cross cultural, Diversiteit, diversity marketing, Etnomarketing, Inburgering, Integratie, moelanders, multicultural marketing, nieuwe nederlanders, Onderzoek, Online Media, Reclame, Voorlichting,

Ander nieuws en updates van MCA Communicatie

11-09-2014

Ex-medewerkers MCA Communicatie starten nieuw bureau KULT

Ex-medewerkers MCA Communicatie starten nieuw bureau KULT.


14-08-2012

MCA Communicatie ontwikkelt huisstijl nieuw zorgconcept GGzE

 MCA Communicatie ontwikkelt huisstijl nieuw zorgconcept GGzE


14-08-2012

MCA Comunicatie ontwikkelt online strategie voor Programme etnische Minderheden Soa Aids Nederland

 MCA Comunicatie ontwikkelt online strategie voor Programme etnische Minderheden Soa Aids Nederland


14-08-2012

Nederlandse Transplantatie Stichting werft orgaandonoren onder nieuwe Nederlanders

 Nederlandse Transplantatie Stichting werft orgaandonoren onder nieuwe Nederlanders


14-08-2012

Kinderen interviewen bewoners Eilandenbuurt

 Kinderen interviewen bewoners Eilandenbuurt


14-08-2012

MCA Communicatie werkt voor Consument en Veiligheid

MCA Communicatie werkt voor Consument en Veiligheid


14-08-2012

Donoractie tijdens Ramadan

Donoractie tijdens Ramadan


14-08-2012

LAND VAN HERKOMST BLIJFT POPULAIRE VAKANTIEBESTEMMING VOOR ALLOCHTONEN

LAND VAN HERKOMST BLIJFT POPULAIRE VAKANTIEBESTEMMING  VOOR ALLOCHTONEN


14-08-2012

Nieuwe donorcampagne voor moslims

 Nieuwe donorcampagne voor moslims


14-08-2012

Nieuwe campagne: Zwanger worden? Slik eerst foliumzuur!

Nieuwe campagne: Zwanger worden? Slik eerst foliumzuur!


14-08-2012

4 en 5 mei onder allochtone jongeren goed bekend

 4 en 5 mei onder allochtone jongeren goed bekend


14-08-2012

'Verdonk moet meer respect tonen'

'Verdonk moet meer respect tonen'


14-08-2012

Allochtonen zeggen minder vaak NEE tegen Europese Grondwet

Allochtonen zeggen minder vaak NEE tegen Europese Grondwet


14-08-2012

Moederland blijft de populairste vakantiebestemming voor alochtonen

Moederland blijft de populairste vakantiebestemming voor alochtonen