DERDE EDITIE VOOR TISCALI ALS HOOFDSPONSOR VAN 26e FILMFESTIVAL

Door: Tiscali  13-09-2006

Utrecht, 12 september – Tiscali is trots om voor de derde keer één van de hoofdsponsoren van het Nederlands Film Festival 2006 te zijn. Met deze sponsoring wil Tiscali cultuur en entertainment toegankelijk maken voor iedereen. De bijdrage aan het Nederlands Film Festival is voor Tiscali een natuurlijke samenwerking, omdat film en internet tegenwoordig nauw met elkaar verbonden zijn. Tiscali zal aan de beste regisseur van het festival het Gouden Kalf voor de Tiscali Publieksprijs overhandigen.

Aan het eind van het festival zal Tiscali twee speciale prijzen uitreiken:
De NOFF Tiscali Publieksprijs (Nederlands Online Film Festival). Online bezoekers kunnen stemmen op de beste regisseur van het eerste Nederlands Online Film Festival op www.noff.nl. NOFF is een nieuw initiatief ter promotie van de vernieuwende wijze van vertoningen van de korte film. De winnaar ontvangt een geldbedrag van € 2.500,-. De uitreiking van de NOFF Tiscali Publieksprijs is op donderdag 5 oktober om 20.00 uur in Theater Kikker in Utrecht met aansluitend de vertoning van de winnende films.
Het Gouden Kalf voor de Tiscali Publieksprijs. Tiscali zal door middel van een enquête onder de bezoekers verschillende regisseurs nomineren. Daarna zal het publiek beslissen welke productie de prijs wint voor de beste hoofdfilm. De winnende film ontvangt een cheque van € 25.000,-. Deze cheque kan de winnaar besteden aan een campagne op de website van Tiscali. De prijs wordt uitgereikt op vrijdag 6 oktober vanaf 20.00 uur in de Stadsschouwburg van Utrecht.

Luca Scano, CEO Tiscali Nederland: “Als hoofdsponsor van het Nederlands Film Festival willen we onze betrokkenheid bij entertainment laten zien. Multimedia is erg belangrijk voor de filmwereld tegenwoordig en sluit perfect aan bij de missie van Tiscali”. Op www.ditmoetjezien.nl biedt Tiscali veel informatie over films, beroemdheden, trailers, specials en een filmforum. Klanten van Tiscali kunnen ook genieten van films door te kijken op de Tiscali Videoclub.

Doreen Boonekamp, directeur van het Nederlands Film Festival: “We zijn er trots op om Tiscali als één van de hoofdsponsors te hebben voor dit evenement. Deze samenwerking benadrukt de steeds toenemende belangrijke rol van internet voor de gehele filmwereld. Vooral voor dit festival kunnen we via internet het programma promoten, tickets verkopen en 24 uur per dag communiceren met onze bezoeker.

Het Nederlands Film Festival vindt plaats van 27 september tot en met 6 oktober in Utrecht met in totaal 300 documentaires, korte films en televisiefilms van de laatste jaren.


Contact Tiscali

E-mail - Geen ingevoerd

Deze pagina afdrukken

Share