EP:Beerepoot opent belevingswinkel van 2800m2

Door: Electronicpartner Nederland  11-01-2012
Trefwoorden: Franchise, Winkelformule, Electronicpartner

EP:Beerepoot in Hoorn (Noord-Holland), aangesloten bij ElectronicPartner, opent donderdag 27 oktober de deuren van haar nieuwe winkel. De winkel met een vloeroppervlak van 2800 m2 onderscheidt zich in veel opzichten van andere elektronicawinkels. Zo kan de consument alle producten zelf testen en aanverwante producten als koffiebonen, maar ook woonaccessoires kopen. Veel aandacht is geschonken aan het creëren van een huiselijke sfeer door louter organische vormen te gebruiken. Alles om de klant te blijven verrassen en in de watten te leggen.

Achterliggende gedachte van het nieuwe winkelconcept van EP:Beerepoot is dat de consument naar huis gaat met het product dat het beste aansluit bij zijn of haar wensen. Niet alleen deskundig en betrouwbaar advies speelt hierin een grote rol, maar ook het zelf ontdekken en beleven van producten. In de winkel staan diverse huiskameropstellingen waardoor een klant beter kan inschatten welke televisiegrootte het beste past. Alle producten, van föhn tot tablet, kunnen worden uitgeprobeerd en worden getest op gebruikersgemak. Ook in de diverse keukenopstellingen werkt al het inbouwapparatuur en eens per maand zorgt een kok voor een Live Cooking experience. Daarnaast zijn er regelmatig demonstraties van een specifiek merk of innovatie.

Organische vormen
De inrichting bestaat uit organische vormen en is erop gericht de klant een gevoel van rust en intimiteit te geven. Deze speelse, ronde vormen gaan naadloos in elkaar over en creëren zo afgescheiden groepen die wel een duidelijke eenheid vormen. Ook de kleurstelling geeft de klant het gevoel thuis te zijn in plaats van in een winkel. Hiervoor zijn veel warme houtkleuren ingezet. Aan de lange keukentafels of de barachtige koffiehoek kan de klant alle informatie en ervaringen rustig laten bezinken of met een verkoopadviseur in gesprek treden. Het concept voor de winkel is tot stand gekomen door nauwe samenwerking tussen EP:Beerepoot, ElectronicPartner en vaste interieurbouwer DecoProject. 

Ondersteuning
EP:Beerepoot is met drie winkels in de kop van Noord-Holland al ruim 40 jaar een begrip in de regio. Hoewel de winkel goed liep, wilde het driekoppige directieteam van EP:Beerepoot toch de uitdaging aangaan in deze tijd een compleet nieuwe winkel neer te zetten. Robert van Wettum, directielid EP:Beerepoot: “Je moet blijven vernieuwen en innovatief denken om je te blijven onderscheiden. Dat deden we al met de Experience Store die we destijds openden. Bij onze nieuwe winkel hebben we dit concept doorontwikkeld.”ElectronicPartner stond EP:Beerepoot met kennis en advies ter zijde. In het voortraject door o.a. het maken een uitgebreide marktscan en bedrijfsmatige analyses zoals een 3-jaarsprognose waarop onder andere assortimentskeuzes voor de winkel konden worden gebaseerd. De afdeling Shopconcept bood ondersteuning in de coördinatie tijdens de bouw en inrichting.

Over ElectronicPartner
ElectronicPartner Nederland B.V. is met circa 550 aangesloten winkels in Nederland en circa 5.000 winkels in Europa een toonaangevende organisatie voor de consumenten- en huishoud elektronicabranche. Naast onder eigen naam opererende detaillisten, bestaat ElectronicPartner uit de formules EP:, Elektro Specialist, ServicePartner en Perfekt. ElectronicPartner levert de aangesloten zelfstandige detaillisten diensten op het gebied van inkoop, financiën, distributie, marketing, opleiding en training, automatisering en marktonderzoek.

Trefwoorden: Electronicpartner, Franchise, Winkelformule,

Ander nieuws en updates van Electronicpartner Nederland

23-10-2012

ElectronicPartner integreert webshop in lokale sites

Iedere franchiser van de EP:Formule heeft met de Ledensites van ElectronicPartrner zijn eigen webshop, automatisch bijgehouden en uitgebreid met eigen, lokale acties..