EP:Winkels krijgen één ‘look en feel’

EP:Winkels krijgen één ‘look en feel’ van Electronicpartner Nederland

Door: Electronicpartner Nederland  24-01-2007
Trefwoorden: Fotografie, Multimedia, Telecom

Met de komst van de twee nieuwe Districtsmanager Martin en Frans telt de EP:Buitendienst vijf personen, waardoor ElectronicPartner de 350 EP:Winkels een betere ondersteuning kan bieden. Voor de 90 EP:Winkels zijn drie Districtsmanagers beschikbaar, die full-time de winkels bezoeken. Dat betekent 30 winkels per Disctricsmanager; een luxe positie in de consumentenelektronicabranche. De Mars beheert de EP:Winkels in Noord Nederland, Wery de EP:Winkels in Midden Nederland. Bas van der Linde blijft verantwoordelijk voor de winkels in het zuiden. De overige twee buitendienstmensen richten zich op de marketinglijnen ServicePartner, Sprinter en de Inkoopleden en aquisitie.

Één ‘look en feel’
Een belangrijke taak van De Mars en Wery is het uitzetten van de nieuwe koers in de EP:Winkels. Daar valt onder andere het doorvoeren van een duidelijke assortimentskeuze. In het EP:Schappenplan neemt Electronicpartner de assortimenten van alle productgroepen onder de loep en maakt een keuze uit het grote aanbod van merken en leverancier zodat ze de consument een gedegen en gevarieerde selectie kunnen presenteren.
Ook komt er meer nadruk te liggen op een eenduidige winkelinrichting. Wery: “We gaan ervoor zorgen dat de EP:Winkels meer één ‘look en feel’ krijgen. Een winkel is beleving. Een klant moet zich er op zijn gemak en thuis voelen. Dit heeft gevolgen voor de winkelrouting tot aan de sfeerborden en plaats van de producten op het schap. Alles moet kloppen.”

Roep om ondersteuning
Ook bij de ondernemers zelf werd de roep om meer ondersteuning vanuit de buitendienst steeds groter. Algemeen Directeur Evert meeuwissen: “Er gebeurt een hoop in onze organisatie. ElectronicPartner is een nieuwe weg ingeslagen, het EP:Schappenplan is opgezet, er is meer samenwerking met leveranciers en nieuwe concepten zijn in de maak. De ondernemers willen graag meegaan in deze veranderingen, maar hebben daar graag extra ondersteuning bij. Iemand die regelmatig de winkel bekijkt, ze informeert over beslissingen en dit ook met feiten en cijfers kan staven en ze blijft wijzen op zaken als assortiment en winkelinrichting. Goede service naar onze ondernemers bevordert goede service naar de klant, dus was de beslissing om uit te breiden snel genomen.”


De Mars is een oude bekende in de elektronicabranche. Hij is onder andere bedrijfsleider geweest van verscheidene Objektief-winkels en Megamax Apeldoorn en runde vanaf 2002 een eigen Foto/bruingoedwinkel.
Wery komt uit de levensmiddelenbrache, waar hij zich van bedrijfsleider ontwikkelde naar naar kruidenierswarenspecialist. In deze functie hield hij zich onder andere bezig met de advisering van nieuwe producten, het opzetten van schappenplannen, vloermetermatrixen, en winkelrouting. De laatste jaren was hij als Disctrictsleider werkzaam voor Prisma Food.

Trefwoorden: Bruingoed, Consumentenelectronica, Fotografie, Kleinhuishoudelijk, Multimedia, Telecom, Witgoed,