Nieuwe marktstrategie van Miele

Nieuwe marktstrategie van Miele van Miele Nederland B.V.

Door: Miele Nederland B.V.  20-10-2011
Trefwoorden: Nederland, Miele, Koelkasten

 

Miele Nederland streeft naar forse groei in inbouwmarkt

Nieuwe marktstrategie van Miele

Miele Nederland start dit najaar met een nieuwe marketing-/communicatiecampagne met als thema 'Uw keuken komt tot leven met de inbouwapparaten van Miele'. De producent van vrijstaande apparatuur en inbouwapparatuur hoopt met deze campagne én door een verdergaande samenwerking met een aantal geselecteerde keukenvakhandelaren haar marktaandeel met inbouwapparaten fors te kunnen laten groeien.

Nieuwe campagne
Miele Nederland start dit najaar met een nieuwe campagne met als thema 'Uw keuken komt tot leven met de inbouwapparatuur van Miele'. Met een compleet uitgewerkte campagne wil Miele haar marktaandeel met inbouwapparaten vergroten. De totale campagne bestaat uit een groot aantal activiteiten, van traditioneel print en tv tot online en een interactieve keukenplanner voor de consument. Met deze praktische keukenplanner helpt Miele de consument in de zoektocht naar de juiste apparatuur, zodat men straks niet alleen een mooie, maar tevens een praktische keuken heeft. Voor verder advies over de optimalisering en de inrichting van de keuken wordt de consument vervolgens altijd direct naar een Miele-dealer doorverwezen. De desbetreffende dealers krijgen een pakket van middelen ter beschikking, die zij kunnen gebruiken ter ondersteuning van hun verkoopinspanningen.

Streven naar meer kwalitatieve distributie
De basis voor de nieuwe campagne werd al een aantal jaren geleden gelegd toen Miele Nederland met een aantal Miele Innovation Centres bij dealers in het land van start ging. Deze gewaardeerde partners presenteren Miele-apparaten op een bijzondere wijze en hebben hierbij deskundigheid en service op een hoog niveau staan. Om de geplande marketingcommunicatieprogramma's goed te kunnen aansturen en het hele land te kunnen afdekken gaat Miele Nederland naast deze Miele-ambassadeurs een samenwerking aan met een vijftigtal geselecteerde Miele-dealers onder de naam Miele Kitchen Inspirience Partners. Een aanzet naar de selectie van Kitchen Inspirience Partners maakte Miele Nederland al in januari 2011 toen Miele op een selectief distributiesysteem is overgegaan. Hierbij werd met duidelijke criteria op het gebied van omzet, presentatie, assortiment, opleiding en marketingondersteuning al een selectie onder Miele-dealers gemaakt. Miele Nederland streeft hiermee naar een meer kwalitatieve distributie. De nieuwe strategie met de Miele Innovation Centres en de Kitchen Inspirience Partners is hier een logisch vervolg op. Miele Nederland hoopt met haar nieuwe strategie dan ook haar marktaandeel fors te kunnen laten groeien.


////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Noot voor redactie

Voor nadere informatie over dit persbericht kunt u contact opnemen met:

Miele Nederland B.V.
De heer R.G. Bakker

Postbus 166
4130 ED Vianen

Telefoon: +31 (0)347 37 85 41

E-mail:

Trefwoorden: Afwasmachines, Combimagnetrons, Diepvrieskasten, Koelkasten, Koffieautomaten, Kookplaten, Magnetrons, MasterCool, Miele, Nederland, Ovens, Stoomovens,

Contact Miele Nederland B.V.

E-mail

Deze pagina afdrukken

Share

Ander nieuws en updates van Miele Nederland B.V.

Nieuwe vrijstaande koffieautomaat van Miele van Miele Nederland B.V. thumbnail
05-04-2012

Nieuwe vrijstaande koffieautomaat van Miele

 Nieuwe vrijstaande koffieautomaat van Miele


Nieuwe vrijstaande koffieautomaat van Miele van Miele Nederland B.V. thumbnail
05-04-2012

Nieuwe vrijstaande koffieautomaat van Miele

Een jaar na de succesvolle introductie van de CM5-serie vrijstaande koffieautomaten introduceert Miele een compleet vernieuwd model: de CM 5200.


Omzet Miele opnieuw gegroeid van Miele Nederland B.V. thumbnail
05-10-2011

Omzet Miele opnieuw gegroeid

Omzet Miele opnieuw gegroeid


Keramische HiLight-kookplaten van Miele met ExtraSpeed van Miele Nederland B.V. thumbnail
29-09-2011

Keramische HiLight-kookplaten van Miele met ExtraSpeed

Miele Nederland introduceert keramische HiLight-kookplaten met de functie ExtraSpeed, waardoor nog snellere opwarmtijden worden bereikt dan al mogelijk was.


Workshop Taarten van Abel bij Miele van Miele Nederland B.V. thumbnail
28-09-2011

Workshop Taarten van Abel bij Miele

Miele Nederland biedt in november workshops aan met de leukste taartenbakker van Nederland: Abel. 


Miele Catwalk 2011 overtreft verwachtingen van Miele Nederland B.V. thumbnail
16-09-2011

Miele Catwalk 2011 overtreft verwachtingen

Miele Catwalk 2011 overtreft verwachtingen



Miele maakt finalisten model contest bekend van Miele Nederland B.V. thumbnail
10-08-2011

Miele maakt finalisten model contest bekend

Miele Nederland maakte op 9 augustus de tien finalisten bekend van de model contest 'Couturier Mart Visser zoekt een bruid'.


ExclusiveCare van Miele van Miele Nederland B.V. thumbnail
27-06-2011

ExclusiveCare van Miele

ExclusiveCare van Miele: deze service biedt de consument de mogelijkheid Miele-apparaten te laten controleren en professioneel te laten reinigen door een Miele-servicetechnicus.


Danie Bles showt Mix & Match-trends tijdens Miele Catwalk van Miele Nederland B.V. thumbnail
22-06-2011

Danie Bles showt Mix & Match-trends tijdens Miele Catwalk

Styliste Danie Bles toont dit jaar haar Mix & Match Show tijdens de tweede editie van de Miele Catwalk op 15 en 16 september 2011 in het Miele Inspirience Centre te Vianen.


Miele-afzuigkappen met meerzone randafzuiging van Miele Nederland B.V. thumbnail
16-06-2011

Miele-afzuigkappen met meerzone randafzuiging

Miele introduceert een serie afzuigkappen met meerzone randafzuiging, een dertig procent betere vetafscheiding, eenvoudige reiniging en nauwelijks condensvorming.