Internetter speurt vooral in weekend naar evenementen

Door: Uitzinnig.nl  19-03-2008
Trefwoorden: Kunst, Muziek, Evenementen

Uitzinnig.nl introduceert de weekendbanner

Wijk bij Duurstede, 18 maart 2008 – Op zondag is het aantal mensen dat via internet op zoek is naar informatie over activiteiten en evenementen in Nederland het grootst. Op maandag is dit aantal het laagst. Dit blijkt na analyse van het bezoek aan de activiteiten- en evenementensite Uitzinnig.nl gedurende de afgelopen 6 maanden.

Onderzoeksresultaten
Gebleken is dat het bezoek gedurende de week oploopt, met op zondag een piek. Het aantal bezoekers is op zondag zelfs 50% hoger dan op maandag, een dag later. Daarbij blijkt dat in het weekend langer op de website wordt doorgebracht dan op andere dagen.

Bezoekverdeling per dag van de week:

Maandag: 12%
Dinsdag: 13%
Woensdag: 13%
Donderdag: 14%
Vrijdag: 14%
Zaterdag: 15%
Zondag: 19%

(bron: Uitzinnig.nl)

Weekendbanner
Dit grotere aantal bezoekers in het weekend, gecombineerd met de langere tijd die bezoekers op de website doorbrengen maakt het weekend extra interessant om te adverteren. Adverteerders kunnen hier nu gericht van profiteren met de weekendbanner van Uitzinnig.nl. De advertentie wordt daarbij alleen op zaterdag en zondag getoond.

Over Uitzinnig.nl
Uitzinnig.nl is een webplatform met een ruim overzicht van activiteiten en evenementen in geheel Nederland. Doel is om naast de bekende locaties en evenementen vooral ook de kleinere evenementen op de kaart te zetten. Via de gratis aanmelding kan iedereen een locatie of evenement beter onder de aandacht brengen. De opzet van de site zorgt ervoor dat bezoekers toevallig in aanraking komen met verrassende activiteiten.
Opgericht in mei 2007 trekt Uitzinnig.nl momenteel bijna 20.000 bezoekers per maand, die ongeveer 80.000 pagina’s bezoeken.

Kijk voor meer informatie op www.uitzinnig.nl

Trefwoorden: Adverteren, Bannering, Cultuur, Evenementen, Festival, Kunst, Muziek, Uitgaan