Wijnand Jongen DM-Man van 2006

Door: (bbp) Beerens-business Press  27-04-2006
Trefwoorden: Marketing, Awards, Directmarketing

Woerden, 26 april 2006Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org, is uitgeroepen tot DM-Man van het jaar 2006. Marianne Robben, strategy director van Ara en winnaar van 2005, heeft de Award tijdens het TPG Post DM-Feest in Club Storm in Utrecht aan hem uitgereikt. De DM-Award wordt ieder jaar toegekend aan een persoon die zich in de afgelopen twaalf maanden positief heeft onderscheiden in zijn of haar vak in de DM-branche. Het kan daarbij zowel om een prestatie binnen de eigen organisatie gaan, als om een prestatie die voor de gehele branche geldt.

De Nederlandse Thuiswinkel Organisatie bereikte in 2005 de mijlpaal van 250 leden en is maatgevend in de ontwikkeling van de transactiegerelateerde Direct Marketing in Nederland. Direct Marketing is dé tool voor webwinkeliers en een hulpmiddel om het webwinkelen betrouwbaarder te maken. Een goed voorbeeld hiervan is de nieuwe betaalstandaard iDeal, waarvoor de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie onder aanvoering van Jongen met de banken om de tafel is gaan zitten.
Volgens de DM-Award adviesraad, die Wijnand Jongen nomineerde, weet de DM-Man van 2006 met een duidelijke boodschap naar de pers de consument zeer regelmatig te bereiken. Via het in 2001 geïntroduceerde Thuiswinkel Waarborg, een keurmerk voor kopen van producten en diensten via internet, catalogus, post of televisie, wordt de (direct) marketinginzet bij de leden van Thuiswinkel.org beloond.
Ook heeft Jongen er toe bijgedragen dat het Infofilter breder wordt gedragen. De stichting Infofilter registreert consumenten die niet ongevraagd gebeld willen worden door organisaties en komt op voor de belangen van bedrijven en instellingen die reclameboodschappen verspreiden en aan marktonderzoek doen.
Vakgenoten konden op internet stemmen op één van de vier genomineerden, die door een adviesraad waren aangewezen. De beoordeling door de adviesraad heeft plaatsgevonden aan de hand van de criteria visie, onderscheidendheid en vernieuwendheid, durf en resultaat. Andere genomineerden voor de Award van dit jaar waren: Ruud van Munster, Brand & Customer Value Proposition Manager bij Shell, Ton Timmermans, directeur Marketing & Verkoop van Friesland Zorgverzekeraars en Frans Reichardt, directeur en oprichter van Holy Cow! Direct Communications.
Het TPG Post DM-Feest is onderdeel van TCD2006, hét evenement over klantcontact en relatiemanagement. De TCD2006 vindt van 25 tot en met 27 april plaats in de Jaarbeurs in Utrecht.

Trefwoorden: Awards, Directmarketing, Marketing, Tcd2006

Contact (bbp) Beerens-business Press

Website - Geen ingevoerd

E-mail

Deze pagina afdrukken

Share