Hoogvliet nieuwe stijl krijgt vorm

Hoogvliet nieuwe stijl krijgt vorm van Hoogvliet Supermarkten

Door: Hoogvliet Supermarkten  02-07-2009
Trefwoorden: Supermarkt, Kwaliteitsproducten, Kruidenierswaren

Supermarkten per regio omgebouwd naar nieuwe huisstijl

In februari 2009 lanceerde supermarktketen Hoogvliet haar nieuwe huisstijl in de vestiging in Hedel. Inmiddels zijn 19 van de 58 Hoogvliet supermarkten uitgevoerd in de nieuwe stijl. Iedere twee weken krijgen de vestigingen in één regio in enkele dagen tijd een metamorfose.

De wijziging die het meest in het oog springt, is het nieuwe logo. Het winkelwagentje, dat jarenlang vast onderdeel was van het Hoogvliet beeldmerk, is vervangen door een cirkel met daarin een speelse letter ‘h’. In de supermarkt zelf valt het toevoegen van de kleur rood op: in de actiestraat domineert deze kleur door de grote ‘Prijskraker’ borden boven de actiekoppen. Hoogvliet gebruikt de rode kleur om nog meer nadruk te leggen op haar lage prijzen.

De metamorfose wordt tevens gebruikt om de indeling van de winkel aan te passen aan de veranderde wensen van de consument. Schappen worden logischer ingedeeld, zodat men minder hoeft te zoeken. Boven de versafdelingen zijn sfeerbeelden aangebracht, om diverse gebruiksmomenten onder de aandacht te brengen en de winkel een warme, persoonlijke sfeer te geven. Met de nieuwe huisstijl kunnen de supermarkten van Hoogvliet fris en eigentijds de toekomst tegemoet.

Trefwoorden: Kruidenierswaren, Kwaliteitsproducten, Supermarkt