Budgetten voor coaching blijven overeind

Budgetten voor coaching blijven overeind van Coaching Plaza B.V.

Door: Coaching Plaza B.V.  12-04-2009
Trefwoorden: Coaching, Training, Coaching Plaza

Hoewel het zakenklimaat aanzienlijk is verslechterd, blijkt dat bijna 57% van de Nederlandse grotere organisaties niet van plan is om te korten op hun ontwikkelingstrajecten. Met name voor leidinggevenden met een hoge workload, wordt voor personal coaching grif de portemonnee getrokken.
In tijden van recessie wordt beduidend minder gesneden in individuele training dan in bijvoorbeeld consulting en strategische advisering. Volgens een onderzoek gehouden onder 60 klanten van Coaching Plaza, dat coaching en training aanbiedt voor organisaties en individuen, zegt 21 % van de respondenten op hun budgetten te gaan besparen. Echter maar liefst twee keer zoveel organisaties willen de coachingbudgetten vergroten.
Ruim 43% voelt zich bestand tegen het verslechterende zakenklimaat. De tactiek om de kredietcrisis te overleven is het versterken van de verdediging door niet alleen bedrijfsprocessen tegen het licht te houden maar ook de werknemers te voorzien van essentiële motivatie skills. “Het goede nieuws dat we hieruit kunnen opmaken is dat organisaties zelfs in deze barre tijden,  voorrang verlenen aan initiatieven om het menselijk kapitaal niet alleen te consolideren maar zelfs ook te versterken”, zegt Hans Polak, directeur van Coaching Plaza.

Het onderzoek werd gehouden in mei 2009.

Trefwoorden: Coaching, Coaching Plaza, Training,