Linkbuilding werpt vruchten af voor Holland Hypotheken

Door: Internet marketing bureau Jambo Media  21-10-2008
Trefwoorden: Zoekmachine Optimalisatie, Zoekmachine Marketing, Seo

20 oktober 2008 

Jambo Media is sinds enige tijd bezig met een zoekmachine optimalisatie opdracht voor Holland Hypotheken & Verzekeringen in Gorinchem. Bij een eerste website analyse van de site van Holland Hypotheken & Verzekeringen, bleek de site verre van zoekmachine vriendelijk. Het ontbrak op de website aan een aantal essentiële basis elementen voor de vindbaarheid op internet. Door het ontbreken van deze elementen blijkt maar weer eens te meer dat site ontwerp en zoekmachine vriendelijkheid nog ver van elkaar liggen. Hoewel dit een gemiste kans is voor site ontwerpers, neemt dit natuurlijk niet weg dat een dergelijke opdracht de droom voor elke zoekmachine expert is.
Nadat de opdracht uitvoerig met de opdrachtgever is doorgesproken, is Jambo Media direct aan de slag gegaan. Allereerst heeft Jambo Media de volgende ontbrekende elementen op de site geïmplementeerd:
- Statistieken pakket (Google Analytics)
- Zoekmachine XML-sitemap
- Bezoekers sitemap
- Robots.txt bestand

Na het plaatsen van deze elementen op de site van Holland Hypotheken & Verzekeringen, zijn er een aantal e-commerce adviezen doorgevoerd. Zo zijn er drie call to action buttons op de homepage geplaatst en is er een persoonlijke 404-error pagina op de server geplaatst.

Linkbuilding
Als laatste onderdeel van de opdracht is Jambo Media gestart met het vergroten van het online netwerk (inkomende links) van de site. Een toenemend aantal inkomende links verhoogt het aantal verwijzende sites, hetgeen de kans op bezoekers via deze site weer vergroot.
Nog belangrijker is echter de waarde die zoekmachine Google aan deze inkomende links hecht. Google leidt van het aantal inkomende links de belangrijkheid van de site af. Deze belangrijkheid drukt Google uit in de Google PageRank. De Google PageRank is de waardering op een schaal van 0 tot 10, waarbij PageRank 0 het laagste is en 10 de hoogste score. Een site krijgt een hogere score op het moment dat er meer inkomende links zijn. De PageRank weegt mee in de rangschikking van de zoekresultaten.

Linkbuilding resultaten
Onderstaand de ‘tussenstand’ van de Linkbuilding resultaten tot nu toe:
Aanvang opdracht > Resultaten per 20 oktober ’08

Google PageRank PR 2 > PR 3
Inkomende links 18 > 113

Trefwoorden: Linkbuilding, Pagerank, Seo, Zoekmachine Marketing, Zoekmachine Optimalisatie

Contact Internet marketing bureau Jambo Media

E-mail

Deze pagina afdrukken

Share