Aanpassing schepen Holland America Line

Aanpassing schepen Holland America Line van Alexander Bakker Public Relations

Door: Alexander Bakker Public Relations  03-06-2009
Trefwoorden: Schepen, Cruise




Contact: Alexander Bakker
Telefoon: +31-6-54604009
E-mail: [email protected]


PERSBERICHT

VIJF SCHEPEN HOLLAND AMERICA LINE KRIJGEN TIJDENS DOKBEURT VERBETERINGEN UIT PROGRAMMA ‘SIGNATURE OF EXCELLENCE’

Seattle/Rotterdam, 3 juni 2009 – De vijf schepen uit de Statendam-klasse van Holland America Line worden tijdens de komende dokbeurten voorzien van de verbeteringen en uitbreidingen uit het vernieuwingsprogramma Signature of Excellence. Het gaat hierbij om onder meer de toevoeging van het Italiaans restaurant Canaletto en verbeteringen in de uitrusting en aankleding van de hutten. De ms Veendam heeft als eerste, tijdens een 34 dagen durende onderhoudsbeurt, de make over al ondergaan.

,,De Veendam ziet er weer spectaculair uit,’’ zegt Richard D. Meadows, executive vice president marketing, sales and guest programs. ,,Onze gasten zullen verrast zijn door de verbeteringen en toevoegingen. Met dit continue investeringsprogramma onderstrepen wij onze toewijding tot onze vloot van mid-sized schepen en ons leiderschap in the premium markt door steeds de lat hoger te leggen als het gaat om onze producten en diensten.’’

Naast de ms Veendam krijgen ook de ms Rotterdam, ms Maasdam, ms Ryndam en ms Statendam de toevoegingen en verbeteringen van het Signature of Excellence-programma.

De verbeteringen uit het Signature of Excellence-programma beginnen met de nieuwe uitrusting en aankleding van de hutten en badkamers. Aan de achterzijde van de schepen komt een nieuwe categorie staterooms, de Lenai-staterooms. Andere verbeteringen zijn The Retreat – een resort-achtige omgeving bij het zwembad – en het theater Showroom at Sea en het uitgaansgebied Mix. Natuurlijk ontbreekt niet het nieuwe Italiaanse restaurant Canaletto – onderdeel van het Lido-restaurant en vorig jaar geïntroduceerd op de ms Eurodam.


Het meest in het oog springend is het vernieuwde achterschip, waarbij op het Lido-dek bij het zwembad een resort-achtige omgeving, The Retreat, is gecreëerd. Het is een omgeving waarbij gasten in lounge stoelen ontspannen en genieten van hun cruise, van de nieuwe Pool Bar, van de verbeterde pizzeria Slice en waar ’s avond op grote LED-schermen films worden vertoond. Extra windschermen geven bovendien meer beschutting voor het terras van het Lido-restaurant. In dit restaurant komt ’s avonds Canaletto tot leven – deels afgeschermd biedt dit restaurant naast een Italiaanse kaart ook een Italiaanse ambiance. Op die menukaart staan onder meer gerechten van putanesca tot penne alla vodka. Het wordt aanbevolen voor dit restaurant te reserveren.

Andere publieke ruimten waar Signature of Excellence zichtbaar wordt zijn de Casino en Piano Bar die worden heringericht tot een multi-thema omgeving onder de naam Mix met drie aparte bars - Martinis, Champagne en Spirits & Ales. Ook het casino wordt opnieuw ingericht. De grote theaterzaal wordt getransformeerd tot de Showroom at Sea, met de ambiance van een aanlokkelijke nachtclub met een nieuw programma van shows. De altijd populaire Ocean Bar krijgt nieuw meubilair en in de meeste publieke ruimten wordt de vloerbedekking vervangen. Het winkelaanbod wordt uitgebreid met de luxe juwelier Merabella.

Explorations Team
Ter aanvulling op de nieuwe ruimten wordt ook het programma voor vermaak en verrijking verbeterd. Het nieuwe Explorations Team zorgt er voor dat gasten worden begeleid bij activiteiten zoals bloemschikken, koken, dansen en het maken en bewerken van digitale foto’s, weblogs en video’s. Elk team bestaat uit een begeleider van feesten, een reisgids, een dansleraar en een techspert. Op langere cruises worden de activiteiten uitgebreid met onder meer gezamenlijke boekbesprekingen.

Alle hutten worden opnieuw ingericht en krijgen nieuwe vloerbedekking. Ook de badkamers ondergaan een complete make over. De schepen krijgen bovendien 44 nieuwe hutten, waarvan 32 met balkon.


Op de schepen van de Statendam-klasse worden op dek 9, vlakbij de Spa, twaalf hutten voorzien van balkons. Samen met drie binnenhutten krijgen deze Spa Staterooms enkele aantrekkelijke voorzieningen die aansluiten bij de Spa. Op de Rotterdam worden op het Verandah-dek 23 hutten verbouwd tot Spa Staterooms. Nieuwe Lanai Staterooms worden op het Lower Promenade-dek (dek 6) gecreëerd door de ramen van bestaande hutten te vervangen door deuren die toegang geven tot dit ‘wandeldek’. Op de ms Veendam komen 38 Lanai staterooms en 39 op de Rotterdam. De Ryndam, Maasdam en Statendam krijgen elk 38 Lanai staterooms tijdens een tweede dokbeurt.

Opknapbeurt in twee fases
Behalve de Veendam, die al in april 2009 is opgeknapt, en de Rotterdam, die de opknapbeurt eind December 2009 ondergaat, zullen alle verbeteringen en uitbreidingen plaatsvinden in twee fases. Tijdens dokbeurten in 2010 en 2011 krijgen de Maasdam, Statendam en Ryndam de vernieuwde hutten, het uitgaanscentrum Mix, de Showroom at Sea, het restaurant Canaletto en de verbeteringen in de overige publieke ruimten. Tijdens een tweede dokbeurt in 2012 en 2013 zullen de nieuwe stateroom op het achterschip worden bijgebouwd, inclusief het resort The Retreat en de balkons bij de hutten aan de voorzijde en de Spa Staterooms.

Het Signature of Excellence-programma voorziet ook in verbetering en uitbreiding van de verblijven van de bemanning, waaronder een nieuwe fitness, een internetcentrum en enkele andere recreatieruimten.

Signature of Excellence: $525 miljoen
Het innovatieve en unieke Signature of Excellence-programma is door Holland America Line vijf jaar geleden aangekondigd en heeft zich ontwikkeld tot een continue en veelomvattende herziening van alle aspecten van de Holland America Line-ervaring. Het totale programma omvat een investering van $525 miljoen. De verbeteringen en uitbreidingen van Signature of Excellence raken alle aspecten van de cruisebeleving van Holland America Line en bieden gasten een meer luxueuze accommodatie, meer verlokkelijke bestemmingen, uitgebreidere dinermogelijkheden, meer creatieve activiteiten en een hoger serviceniveau.

— www.hollandamerica.nl —



Noot voor de redactie, niet voor publicatie:
Foto’s van het Signature of Excellence-programma zijn beschikbaar via: http://www.cleanpix.com/cleanpix/portal/W10zg:MGy:2qk.


Over Holland America Line [een divisie van Carnival Corporation and plc (NYSE: CCL en CUK)]
Holland America Line heeft een vloot van 14 schepen die tijdens bijna 500 cruises 314 havens in 97 landen, territoria en gebiedsdelen aandoen. De cruises, die van 3 tot 128 dagen duren, gaan naar alle zeven continenten, inclusief Antarctica, Zuid-Amerika, Australië/Nieuw-Zeeland en Azië. Daarnaast biedt Holland America Line een wereldcruise en populaire cruises naar havens in de Cariben, Alaska, Mexico, Canada/New England en Europa en langs het Panamakanaal. In 2010 wordt de ms Nieuw Amsterdam als 15e schip aan de vloot toegevoegd.

Op alle schepen van de vloot biedt de rederij Signature of Excellence uitbreidingen en verbeteringen met een totale waarde van meer dan $525 miljoen, met als pronkstukken onder meer het Culinary Arts Center (aangeboden door het tijdschrift Food & Wine), een geavanceerde keuken waar meer dan 60 speciaal uitgenodigde chefkoks en culinaire experts kookdemonstraties en -lessen geven, het Explorations Café, verzorgd door The New York Times;,activiteitenruimten voor alleen tieners en volledig nieuwe voorzieningen in de accommodaties als flatscreen televisies en pluchen Euro-Top Mariner’s Dream bedden.

World's Leading Cruise Lines
Als best beoordeelde en meest vooraanstaande cruisemaatschappij ter wereld is Holland America Line lid van de exclusieve alliantie World's Leading Cruise Lines, waartoe ook Carnival Cruise Lines, Princess Cruises, Cunard Line, Seabourn Cruise Line en Costa Cruises behoren. Deze rederijen, die het elke gast naar de zin willen maken en kwaliteit en waarde hoog in het vaandel hebben, bieden mogelijkheden voor elke levensstijl en portemonnee. World's Leading Cruise Lines biedt uitdagende en leerzame cruisevakanties naar de aantrekkelijkste plekken ter wereld.


Trefwoorden: Cruise, Schepen

Contact Alexander Bakker Public Relations

E-mail

Deze pagina afdrukken

Share