NetIQ verbetert kwaliteit VoIP-applicaties

Door: Attachmate  17-01-2008
Trefwoorden: Voip, Netiq, Serviceproblemen,

Vivinet Diagnostics 2.2 lost preventief VoIP serviceproblemen op

Leiden, 17 januari 2008 - NetIQ, onderdeel van Attachmate, lanceert NetIQ Vivinet Diagnostics 2.2. Deze nieuwste release, een onderdeel van de VoIP lifecycle managementoplossing, is ontworpen om proactief potentiële problemen te detecteren, vast te leggen en op te lossen als het gaat om de kwaliteit van VoIP-applicaties. Hiermee wordt de tijd die beheerders nodig hebben voor het vinden en oplossen van problemen aanzienlijk gereduceerd. Dit leidt uiteindelijk tot een kwaliteitsverbetering in de gebruikerservaring van IP-telefonie gebruikers.

Steeds meer bedrijven vertrouwen op VoIP-applicaties voor wereldwijde communicatie om zo de kosten voor telefonie te drukken en de productiviteit van de medewerkers te verhogen. De kwaliteit van VoIP wordt nog altijd niet als optimaal beschouwd. Hierdoor vertrouwen VoIP-beheerders op tools, zoals Vivinet Diagnostics, die automatisch potentiële problemen identificeren. Deze problemen kunnen onder andere zijn: hoge CPU benutting, vertraging, jitter, gegevens verlies, ontoereikende bandbreedte en netwerkopstopping.

De Vivinet Diagnostics technologie analyseert het netwerkpad tussen de beller en de ontvanger. Tijdens dit proces wordt er gedetailleerde data over de prestatie van de router, switch, link en voice gateway verzameld. Door gebruik te maken van de Knowledge Engine en de unieke VoIP Quality rule sets, identificeert Vivinet Diagnostics de bron van netwerkprestatie-problemen, zoals slechte kwaliteit van spraaktransmissies en afgebroken en onderbroken gesprekken. Hierdoor kunnen beheerders makkelijk het probleem aanwijzen en oplossen voordat dit daadwerkelijk zorgt voor het onderbreken van gesprekken, slecht geluid of andere vervelende storingen.

“Als een volledige communicatietechnologie voor de gehele organisatie moeten VoIP implementaties betrouwbaar en goed presteren om dagelijks efficiënt te opereren”, aldus Criss Scruggs, senior manager Product Marketing bij NetIQ. “Met Vivinet Diagnostics 2.2 ontvangen beheerders automatisch alerts voor mogelijke netwerkproblemen voordat zij de abnormale drempel bereiken. Zo kunnen problemen proactief worden geïdentificeerd en opgelost, voordat er een servicestoring plaatsvindt. Dit kritische onderdeel van de complete NetIQ VoIP lifecycle management oplossing helpt in het verzekeren van het optimale service level en verbetert de gebruikerservaring.”

Met de introductie van 2.2 levert Vivinet Diagnostics nu ondersteuning aan zowel de nieuwste release van de Nortel Communications Server, CS1000 v5.0, als bijkomende protocollen voor verdere verbetering van het uitwisselen van data door en tussen netwerk devices. Vivinet Diagnostics 2.2 ondersteunt:

- Simple Network Management Protocol (SNMP) v3
- Virtual Router Redundancy Protocol (VRRP)
- Link Layer Discovery Protocol (LLDP)

NetIQ biedt een uitgebreid portfolio voor VoIP lifecycle management zoals Assess, Alert, Troubleshoot en Report. In combinatie met NetIQ AppManager voor VoIP, Vivinet Assessor, Analysis Center en de VoIP Security oplossing, kunnen organisaties effectief VoIP implementeren, prestaties monitoren en de spreekkwaliteit beheren en rapporteren. Op deze manier komen zij tegemoet aan de intern vastgestelde service level doelstellingen, waarbij een kwaliteitsverbetering van de gebruikerservaring wordt verzekerd.

--------------------

Over NetIQ
NetIQ, onderdeel van Attachmate, is aanbieder van geavanceerde systems en security management oplossingen. De producten van NetIQ helpen ondernemingen hun IT-service delivery en efficiency te verhogen. Met meer dan 12.000 klanten wereldwijd leveren de NetIQ-oplossingen meetbare business value en resultaten die geëist worden in dynamische organisaties. De Best of Breed oplossingen van NetIQ helpen IT-bedrijven bij hun belangrijkste business services, de beperking van operationele risico’s en document policy compliance. De management solutions van NetIQ bevatten ook Systems Management, Security Management, Configuration Control en Change Administration. Zie voor meer informatie www.netiq.com.

Voor aanvullende informatie kunt u contact opnemen met:
Marcommit PR
Ingeborg Schrijver
035-5822730 of 06-52542475
[email protected]

--###--

Copyright © 2008 NetIQ Corporation. All Rights Reserved. NetIQ, the NetIQ logo, Vivinet, AppManager and Analysis Centerare trademarks or registered trademarks of NetIQ Corporation in the USA and other countries. All other trademarks, trade names, or company names referenced herein are used for identification only and are the property of their respective owners.


Trefwoorden: Netiq, Serviceproblemen, Voip,