Klanttevredenheidsonderzoek

Door: Bureau Verten - Marketing & Onderzoek  02-05-2012
Trefwoorden: Online Marketing, Klanttevredenheidsonderzoek

Na een klanttevredenheidsonderzoek heeft u een goed beeld van uw sterke punten en de mogelijke verbeterpunten op het gebied van klantgerichtheid.


Belangrijke vragen die bij de start van het klanttevredenheidonderzoek worden meegenomen zijn:

1. Welke kenmerken van uw producten/diensten, medewerkers, communicatie
    (bv. website, nieuwsbrief) wilt u meten?

2. Bij welke doelgroep wordt de klanttevredenheid gemeten?
3. Op welk moment wordt de klanttevredenheid gemeten?

 

Welke onderzoeksmethode?
Een klanttevredenheidsonderzoek kan zowel objectieve gegevens (bv. herhalingsaankopen, merktrouw) als subjectieve beleving meten.

Het onderzoek kan via verschillende methoden worden uitgevoerd: online, schriftelijk, telefonisch of via persoonlijke interviews. Ook kan, in overleg met u, een combinatie van methoden toegepast worden.

Trefwoorden: Klanttevredenheidsonderzoek, Online Marketing

Contact Bureau Verten - Marketing & Onderzoek

E-mail

Deze pagina afdrukken

Share

Andere producten en diensten van Bureau Verten - Marketing & Onderzoek

04-07-2012

Deel van uw onderzoek uitbesteden?

Is uw bedrijf gestart met een onderzoek of gaat u binnenkort starten met een onderzoek? Komt u expertise of tijd


02-05-2012

Gebruikersonderzoek

     Hoe gedragen uw gebruikers zich en wat vinden ze? Achterhalen wat uw gebruikers vinden en hoe ze zich gedragen


02-05-2012

Haalbaarheidsonderzoek

  Uw investering een kans van slagen? Bij de introductie van een nieuw product of nieuwe dienst is een marktverkenning