Project Nationale Nederlanden

Door: De Zakelijke Oplossing  02-05-2012
Trefwoorden: Zakelijke Dienstverlening, Telemarketing, Call Center

 Nationale Nederlanden Voor veel werknemers is hun pensioen een ingewikkelde regeling. Des te lastiger is het om de deelnemers aan pensioenregelingen duidelijk over hun pensioen te informeren. Werkgevers zijn dit wel wettelijk verplicht. Met Pensioencommunicatie van Nationale-Nederlanden krijgen werkgevers prima ondersteuning bij het voldoen aan deze wettelijke verplichting. En dat is voor alle betrokkenen wel zo duidelijk. Vraagstelling In Noord- en Oost Nederland is het lastig om afspraken te krijgen met beslissende personen bij bedrijven. Omdat de accountmanager van Nationale Nederlanden graag haar agenda wilde vullen, heeft Nationale Nederlanden De Zakelijke Oplossing ingeschakeld. Het doel van de belactie was een conversie van 10% te realiseren in de door Nationale Nederlanden aangewezen regio. Oplossing De Zakelijke Oplossing heeft in overleg met de afdeling Leadmanagement een script en criteria vastgesteld. Omdat eerdere telemarketingbureau’s niet boven de 5% conversie zijn gekomen, heeft NN het traject in twee delen gesplitst. Zo was het mogelijk de kwaliteit te controleren en te kijken of de target ook haalbaar is. Er werd voor dit traject één vaste medewerker ingewerkt, welke het contact met Nationale Nederlanden onderhield. Na twee weken was het eerste gedeelte van het traject afgerond, met een conversie van 16,54%. Hierna is ook het tweede traject ingegaan. Na een afsluiting van het traject met een conversie van 14,18% kijken we van beide kanten terug op een succesvolle samenwerking. Inmiddels heeft NN ons teruggekoppeld dat er uit de eerste gesprekken al een aantal communicatietrajecten zijn gekomen!

Trefwoorden: Call Center, Telemarketing, Zakelijke Dienstverlening