Overschie kiest voor live communicatie

Overschie kiest voor live communicatie van Arti Producties

Door: Arti Producties  08-07-2009
Trefwoorden: Horeca, Evenement, Live Communicatie

Overschie is intensief bezig om een nieuwe impuls aan de deelgemeente te geven. Met de wedstrijd 'Mijn culinaire droom in Overschie' wil de deelgemeente aandacht vestigen op de bijzondere horecamogelijkheden die Overschie te beiden heeft. Horeca wedstrijd 'Mijn culinaire droom in Overschie' is een live communicatieconcept ontwikkeld door aRTi Producties, waarbij iedereen wordt uitgedaagd om een bijzonder horeca-idee voor Overschie te ontwikkelen. Een jury van bewoners, locale overheid en horecaspecialisten bepalen op 28 September, tijdens een feestelijk spektakel, welke inzendingen gefaciliteerd worden in de daadwerkelijke realisatie. Eenvoudige formule biedt veel "Het bijzondere van de aanpak is dat we verschillende uitdagingen hebben weten te tackelen met een eigenlijk heel eenvoudige formule", zegt Rein Korthals Altes, directeur van aRTi Producties. "Het is 'gewoon' een wedstrijd; een interessante uitdaging waar ideeën min of meer de vrije loop gelaten. Overschie staat namelijk wel open voor iets geks. Maar het moet natuurlijk wel realiseerbaar zijn. Daarnaast verwachten we dat de wedstrijd ook bijdraagt aan het draagvlak bij de bevolking. Het is bekend dat bewoners in de regel niet om horeca staan te springen. In dit geval zitten afgevaardigden van bewoners in de jury. Meer betrokken, kunnen ze bijna niet worden. Of ze moeten natuurlijk zelf een horeca-idee indienen." Bruisend Overschie Met 'Mijn culinaire droom in Overschie' denkt de deelgemeente niet alleen goede concepten binnen te krijgen, maar wil ze ook haar dynamische karakter tonen. Maarten van Veen, voorlichter van deelgemeente Overschie zegt hierover: "Een aantal jaren geleden zijn we begonnen met het imago van Overschie op te poetsen. Overschie is echt een bruisende gemeente, maar we hebben dat onvoldoende onder de aandacht gebracht. Je kan dan vervolgens wel heel hard roepen hoe geweldig je bruist, maar wij vonden het logischer om het gewoon te laten zien. Het hosten van Camping Rotterdam (www.campingrotterdam.nl), maar ook 'Mijn culinaire droom in Overschie' zijn daar voorbeelden van." Complete communicatie tool Er zijn legio redenen om een dergelijke boodschap via live communicatie naar buiten te brengen. De voornaamste doelgroep: Horeca ondernemers is een kleine club die in nauw contact met elkaar staan en 1 op 1 benaderen waarna het vanzelf in het wereldje gaat rondzingen. Natuurlijk is er een evenement aan verbonden, maar die heeft vooral de functie om spin-off te genereren. Daarnaast is er ook een erg interessante periode voor en na het evenement. "In het geval van 'Mijn culinaire droom in Overschie' is er communicatie om deelnemers en juryleden te werven, de aankondiging van het evenement zelf, de uitslag", somt Rein Korthals op. "Daarnaast zijn verschillende mensen bezig met communiceren; wij als organisator, de gemeente, maar ook de deelnemers zelf en de pers. Daarbovenop komen dan nog eens de verschillende communicatiemiddelen; flyers, internet, kranten en natuurlijk het evenement zelf. Live communicatie is gewoon een erg complete communicatie tool." Binnenkort zal meer informatie over 'Mijn culinaire droom in Overschie' verschijnen. Indien u op de hoogte gehouden wenst te worden of mee wil doen aan de wedstrijd, stuur dan even een mailtje naar [email protected] Note voor de redactie: Voor meer informatie: Rein Korthals Altes, bereikbaar via het centrale telefoonnummer van aRTi Producties: +31 (10) 4525725 of per mail: [email protected] Meer informatie over aRTi Producties vindt u op: www.artiproducties.nl.

Trefwoorden: Evenement, Horeca, Live Communicatie