Nederlandse Outsourcing naar Zuid-Afrika: IBM niet, BudgetBoekers wel

Door: Budgetboekers  29-01-2007
Trefwoorden: Boekhouding, Administratie, Accountancy

De Volkskrant berichtte op 18 januari 2007 over het mislukken van Nederlandse call centers in Zuid-Afrika (IBM en CendrisBSC). De oprichters van BudgetBoekers signaleerden deze problemen al veel eerder, en voeren nu succesvol boekhoudingen voor Nederlandse bedrijven vanuit Kaapstad.

Gestoeld op ervaring in de Nederlandstalige call center branche in Zuid-Afrika waren de oprichters van BudgetBoekers het er in april 2006 snel over eens: Nederlandstalige frontoffice activiteiten in Zuid-Afrika uitvoeren blijft voorlopig een probleem, maar het uitvoeren van Nederlandstalige backoffice processen kan zonder belemmering in Zuid-Afrika plaatsvinden.

De belangrijkste reden hiervoor is dat het taalprobleem –één van de belangrijkste oorzaken van het falen van de call centers– voor de afhandeling van administratieve processen niet geldt: Het interpreteren en verwerken van Nederlandse facturen, betalingen of verzekeringsdeclaraties is voor iemand met een goede beheersing van het Afrikaans uitstekend te doen. Dit in combinatie met de lage loonkosten, de hoge werkloosheid, de gunstige tijdzone en het volwassen bank- en verzekeringswezen van Zuid-Afrika maken Kaapstad de ideale vestigingsplaats voor het boekhoudcentrum van BudgetBoekers.

BudgetBoekers werkt als interne verwerkingsafdeling voor accountants- of administratiekantoren en als volledig administratiekantoor voor het Midden en Klein Bedrijf. Het bedrijf werd in 2006 door het VNU Magazine Sprout verkozen tot één van de 15 beste startups in Nederland.

Voor meer informatie omtrent dit persbericht verzoek ik u telefonisch contact op te nemen met de heer T. Paymans (06 430 578 11).

BudgetBoekers B.V.
E-mail: [email protected]
Website: www.budgetboekers.nl

/////////////////////////

Trefwoorden: Accountancy, Administratie, Backoffice, Boekhouding, Call Center, Frontoffice, Offshoring, Outsourcing Zuid-afrika