Grote order voor Bakker Croon Combinatie Subsea 7 besteld 'flexlay / offshore construction' vessel

Door: Croon Elektrotechniek  28-04-2006
Trefwoorden: Industrie, Elektrotechniek, Constructie

Tweede grote order voor Bakker Croon Combinatie Subsea 7 besteld een nieuw 'flexlay / offshore construction vessel'

Rotterdam / Sliedrecht, 28 april 2006 - De combinatie Bakker Croon verwierf de opdracht om de complete elektrische installatie te gaan leveren voor een schip van het Schotse offshorebedrijf Subsea 7. Dit is het tweede schip van Subsea 7 dat ook gebouwd gaat worden bij Merwede Shipyard te Hardinxveld-Giessendam en zal in het tweede kwartaal van 2008 worden opgeleverd. Eerder kreeg ook deze combinatie de opdracht om het eerste schip voor Subsea 7 dat momenteel bij Merwede Shipyard gebouwd wordt, te voorzien van een complete elektrische installatie.

Dit flexible pipe lay / offshore construction schip, met een hijscapaciteit van 400t en een opslagcapaciteit voor de flexibele pijpen op 2 carrousels van 1250t onderdeks en een carrousel van 3000t op het dek, kan tot op 3 km diepte pijpen precies positioneren en verankeren. De positionering van het schip gebeurt volledig automatisch door een dynamisch positioneringsysteem, aangesloten op satelliet navigatie systemen. Voor controle op grote diepte zal een 'diep water' ROV(remote operated vehicle) en een veelomvattend onderzoekssysteem geïnstalleerd worden. Het ontwerp van het gehele schip is in nauwe samenwerking tussen Merwede Shipyard, de eigenaar Subsea 7 en de fabrikant van de hijs- en pijpleginrichting Huisman-Itrec tot stand gekomen.

De Bakker Croon Combinatie zal het complete ontwerp, de levering en installatie van de diesel-elektrische voortstuwing en van alle andere elektrische systemen voor haar rekening nemen. De opdracht bestaat uit uit het leveren en installeren van de generatoren, voortstuwingsmotoren, frequentieregelingen, hoog- en laagspannings verdeelinrichtingen, CCTV, verlichting, communicatie-, brandmeld-, DP- en scheepsmanagement systemen en alle overige elektrische systemen, inclusief bekabeling van het gehele schip. Verder kent dit innovatieve schip een hoge graad van automatisering en wordt uitgerust met de laatste ontwikkelingen op het gebied van elektrische aandrijvingen.De totale projectkosten voor de bouw van dit speciale schip zullen tussen 170 en 200 miljoen US dollars bedragen.

Het schip is 151 meter lang, 28,4 meter breed, huisvest 120 bemanningsleden en wordt gebouwd volgende de regel en voorschriften van Lloyd's met de volgende notatie: Lloyd's Register of Shipping +100A1, Pipe Laying Ship, UD strength for load of 10 t/m2, Heli Landing Area,

+LMC, UMS, DP(AA), CAC(3), EP, ICC en verder volgens de voorschriften van de 'the Isle of Man Authorities'. Een unieke combinatie voor unieke schepen

Trefwoorden: Constructie, Elektrotechniek, Industrie, Scheepsbouw

Contact Croon Elektrotechniek

E-mail - Geen ingevoerd

Deze pagina afdrukken

Share