Coolblue doorbreekt de grens tussen online en offline.

Coolblue doorbreekt de grens tussen online en offline. van Dastro Retailconcepten

Door: Dastro Retailconcepten  31-03-2009
Trefwoorden: Fashion, Restaurant, Mode

In “Winkel 2.0” groeien online en offline shoppen naar elkaar toe. Coolblue komt hiermee tegemoet aan
de consument die zaken wil doen zoals het hem uitkomt. De logistiek wordt gedeeld met de webshops.
Aankopen in de winkel worden desgewenst thuisbezorgd en ook afhalen van online bestellingen is
mogelijk. Verder ontvangt de klant updates langs diverse kanalen, waaronder een sms-bericht als zijn
bestelling klaar ligt. Samen met Coolblue ontwikkelde Dastro Retailconcepten een uiterst flexibel concept
wat naadloos aansluit op de Coolblue-websites.
Pieter Zwart, oprichter en directeur van Coolblue, verwacht veel van deze aanpak. “Je online oriënteren
en in de winkel kopen en vice versa is doodnormaal. Behalve voor de retail, die gaat daar krampachtig
mee om. Maar als je hierin geen keuzes maakt, dan maken klanten die wel. Ze mixen al prijs- en
productinformatie uit allerlei bronnen en kiezen waar en hoe ze iets willen kopen. Onze
multichannelstrategie speelt in op die ontwikkeling. De klant wil transparantie, actualiteit en service, online
én offline. Wij gaan daar verder in dan wie dan ook.”
De Coolblue winkel is het bewijs dat een succesvol online concept vertaald kan worden naar een
toegankelijke en efficiënt werkende fysieke winkel.
De winkels bieden experience en expertise. De klant kan producten zien, voelen en ruiken dankzij 70
permanente demonstratiemodellen. 15 productspecialisten staan klaar voor deskundig advies, terwijl 12
plasmaschermen actuele productinformatie geven.
Coolblue heeft nu in totaal vier servicepunten, met vestigingen in Rotterdam en Antwerpen en volgens het
nieuwe concept, in Eindhoven en Groningen. Er staan nog vestigingen gepland voor Amsterdam, Arnhem
en Utrecht.

Trefwoorden: Concept, Consumenten, Fashion, Mode, Ontwerpbureau, Restaurant, Retail Design, Retail Strategy, Retailmarketing, Routing, Telecom, Winkelconcept, Winkelinrichting, Winkelomgeving, Winkelontwerp,

Contact Dastro Retailconcepten

E-mail

Deze pagina afdrukken

Share