Verhogen van conversieratio's sleutel tot succes

Verhogen van conversieratio's sleutel tot succes van Drecomm

Door: Drecomm  27-05-2009

Vergroot uw conversie van 1% naar 2%

Het verhogen van de conversie, of te wel "de omzetting van sitebezoek naar een bepaald conversiedoel, bijvoorbeeld een bestelling of betaling, doorgaans uitgedrukt als een percentage van de sitebezoekers dat converteert tot het conversiedoel." is nog wel eens een ondergeschoven kindje.

Dit is jammer, want door de conversie te vergroten van 1% naar 2% wordt u marketingbudget 2 keer zo effectief.

Hoe vergroot ik mijn conversieratio.


  • Userinterface verbetering
Worden er triggers aangeboden om de klant laagdrempelig haar gegevens achter te laten? Is het aankopen van een product een zoektocht? worden de drempels tot aankoop (informatie over verzendkosten, bezorging) goed opgevangen? Is er een klikpad, zodat de klant altijd terug kan?

het vergroten van het surfgemak en het inbouwen van 'triggers', alsmede het aanbieden van laagdrempelige contactmomenten vergroot de conversie van uw bezoeker op uw website. De investering is vaak laagdrempelig, maar o zo belangrijk!


  • Video & geluid
breng sfeer, emotie en gevoel in uw website. Hierdoor worden ratio's als 1% verhoogd naar percentages die u gewend bent van traditionele marketing.


  • Verwerp bezwaren
bedenk wat de mogelijke bezwaren van bezoekers kunnen zijn en zorg ervoor dat deze opgevangen worden. een voorbeeld hiervan is "informeer uw bezoeker over de verzendkosten en bezorgtijden, zodat deze onzekerheid weg wordt gehaald"


  • Vergroot snelheid van de website
Een trage website zorgt voor ergernis en is killing voor de user experience en dus de conversies. Hiernaast is een trage website slecht voor de Google ranking. Google meet namelijk de snelheid van de website en geeft bij traagheid een slechtere Quality Score. Dat betekent dat een trage landingpage zorgt voor een hogere minimum CPC en je dus meer moet gaan betalen voor een click.


Laat uw website scannen op mogelijke verbeteringen

tijdens deze scan zullen we de volgende vragen beantwoorden. u ontvangt van ons een uitgebreid rapport "sitescan, mogelijke verbeteringen conversieratio

Userinterface verbeteringen
  •  Worden er triggers aangeboden om de klant laagdrempelig haar gegevens achter te laten?
  • Is het aankopen van een product een zoektocht?
  • Worden de drempels tot aankoop (informatie over verzendkosten, bezorging) goed opgevangen?
  • Is er een klikpad, zodat de klant altijd terug kan?
  • Kan de bezoeker in 3 clicks bij zijn doel zijn

Video & geluid
  • kan het toevoegen van emotie en gevoel van toegevoegde waarde zijn voor uw website en gaat dit leiden tot een hogere conversie?

Verwerp bezwaren

  • zijn er bezwaren die niet optimaal ondervangen worden?
Lees meer