Zoekmachine optimalisering

Zoekmachine optimalisering van Drecomm

Door: Drecomm  14-05-2009

Zoekmachine optimalisatie, scoren in Google

Heeft u wel eens in Google naar uw eigen bedrijf gezocht? Niet op bedrijfsnaam, maar op voor uw bedrijfsactiviteiten relevante zoektermen. Zoals uw klanten zouden zoeken? Staat uw website tussen de eerste 50 resultaten? Sprak de paginasamenvatting aan en zou u doorklikken naar uw eigen website?

Inspelen op zoekpatronen en context

Zoekmachine optimalisering (Search Engine Optimalisation, SEO) is een samenspel van verschillende factoren. Zowel textueel / inhoudelijk als technisch. De basis is goede en goed geschreven content: Worden de juiste, voor uw en uw klant relevante sleutelwoorden in de juiste context gebruikt? In samenwerking met haar SEO specialisten kan Drecomm een SEO-keyword strategie opstellen, waarbij niet alleen gekeken wordt naar de eigen content, maar ook naar hoe uw concurrent presteert in de zoekmachines. Bij het schrijven van de webteksten kan dan worden ingespeeld op zoekpatronen en zoekgedrag van uw doelgroepen.

Website optimalisering

Wanneer bij de bouw van de site dan ook rekening is gehouden met een goede technische opbouw, het op de juiste manier opnemen van stuurcodes en meta-informatie, dan is een goede indexeerbaarheid praktisch gegarandeerd.

RSS marketing

Een volgende stap is het optimaliseren van de vindbaarheid en zichtbaarheid door gebruik te maken van RSS technieken om nieuwe en gewijzigde pagina’s automatisch door te geven aan de zoekmachines en relevante portalsites.

Uw online zichtbaarheid en vindbaarheid verhogen?

Maak dan een afspraak met een van onze zoekmachine specialisten. Vaak kan met relatief beperkte inspanningen uw zichtbaarheid en vindbaarheid worden vergroot.
Lees meer