bezoek aan Slager ;vers met een snufje emotie

bezoek aan Slager ;vers met een snufje emotie van Keurslagerij Hp Van Linschoten

Door: Keurslagerij Hp Van Linschoten  21-10-2008

 

KVK Rotterdam uitgave 06-2008  http://kvk.ned.newsmemory.com/?editionStart=Rotterdam

Slagerijbranche


Bezoek aan de slager is een beleving

Vers en smakelijk met een snufje emotie

Het slagersvak is divers en aantrekkelijk. Slagers kunnen nu meer dan vroeger creativiteit kwijt in hun vak en passen het assortiment aan aan de trends en ontwikkelingen in de markt.

De Koninklijke Nederlandse Slagersorganisatie (KNS) en de Vereniging voor Keurslagers zetten zich in voor het behoud van de versspecialist in de buurt.

De Rotterdamse eeuweling Keurslagerij Van Linschoten heeft als ervaringsdeskundige bij uitstek de ontwikkelingen in de slagerijbranche kunnen volgen. “Vroeger kochten mensen een stuk vlees voor het gezin en dat was het. Niet alleen het assortiment van de slager is in de loop der jaren enorm uitgebreid, ook het aantal hobbykoks is toegenomen. Naast behoefte aan advies, kiezen mensen ook voor gemak”, zien Hubert en Franny van Linschoten. “Steeds meer slagerijen verkopen zelfbereide verse maaltijden, hebben een uitgebreid barbecue assortiment en richten zich op catering.”

Van eigen boer
“De consument is op zoek naar nostalgie, smaak en aandacht en wil het beste, het lekkerste en het mooiste. Wij staan garant voor verse, smakelijke producten en we proberen emotie op mensen over te brengen. Zo hebben wij bijvoorbeeld rundvlees van onze eigen boer uit Nieuw-Lekkerland. Wekelijks weten ruim 2200 klanten ons te vinden, waaronder ook families die vanaf het prille begin vaste klant zijn. Hoewel we een stadse zaak hebben, heerst hier een dorpse sfeer”, aldus het enthousiaste ondernemersechtpaar. Zij zijn de derde generatie Van Linschoten aan het roer van de honderdjarige keurslagerij aan de Lusthofstraat in Kralingen. “De Van Linschotens zijn vooruitstrevende ondernemers. De slagerij had bijvoorbeeld al heel vroeg een eigen befaamde worstmakerij”, vertelt Franny van Linschoten. De gedreven onderneemster probeert het predicaat Hofleverancier voor de zaak te verkrijgen. Keurslagerij Van Linschoten dong in 2007 mee naar de Rotterdamse Ondernemersprijs en behoorde in 2007 tot de finalisten ‘beste slager van Nederland’.

Speciaalzaken koesteren
“We moeten (vers)speciaalzaken in de buurt koesteren en meer samenwerken”, zijn Hubert en Franny van Linschoten van mening. “Ook de KNS en de Vereniging van Keurslagers pleiten daar overigens voor. Als de bakker en de slager uit het straatbeeld verdwijnen, is dat een gemis voor het aanbod aan versdetailisten , waar de consument juist behoefte aan heeft