‘Interactive Course biedt cursisten brede en praktische basis omtrent interactieve marketing’

‘Interactive Course biedt cursisten brede en praktische basis omtrent interactieve marketing’ van Mediaflex Job Support

Door: Mediaflex Job Support  22-02-2007
Trefwoorden: Marketing, Cursus, Trainingen

Aan de hand van tien verschillende workshops en gastdocenten van toonaangevende organisaties als Microsoft, LaCommunidad en STIR worden de deelnemers tijdens vijf cursusdagen wegwijs gemaakt binnen de interactieve marketing. „De Interactive Course van Mediaflex biedt als eerste partij een brede en praktische basis omtrent interactieve marketing, die iedere cursist onmiddelijk in de praktijk kan brengen”, zegt Sonja Loth, Business Development Manager van Microsoft en één van de gastdocenten.
De praktijkgerichte aanpak komt tijdens de workshops duidelijk naar voren. Deelnemers zullen praktijkcases van A-merken behandelen en deze aan elkaar presenteren. Hierdoor is de opgedane kennis direct bruikbaar. Dat spreekt Thijs van Exel, business consultant van Clockwork, aan: „De praktijkgerichte aanpak met sprekers uit de business maakt het interessant”, weet hij van de vorige editie.
Oud-deelnemer Anne Pannekoek, accountmanager multimedia bij De Stentor Adverteren beaamt dat. „Vooral de grote diversiteit van sprekers sprak me erg aan. Bovendien waren deze sprekers veelal van gerenommeerde bedrijven. Dat maakt de cursus extra interessant.”

Marco Derksen
Tijdens de workshops zal Marco Derksen, net als tijdens de vorige editie, als vaste coach aanwezig zijn. Derksen is initiatiefnemer en drijvende kracht achter Marketingfacts en voorzitter van het Interactive Advertising Bureau Nederland (IAB), de brancheorganisatie voor de online advertising en interactieve marketing industrie.
Tijdens de Interactive Course is hij aanwezig voor het beantwoorden van vragen en het begeleiden van cursisten. „Er is veel vraag naar kennis binnen de interactieve marketing en de Interactive Course vult die behoefte in”, zegt Derksen over de training. „Daarnaast wordt de cursus gegeven in een vrij informele setting, wat het tot één van de leukere cursussen maakt.”

Belangrijk
Internet is in Nederland een belangrijk medium geworden met meer dan tien miljoen Nederlanders die zich op de digitale snelweg begeven. Interactieve marketing neemt daarmee ook een vlucht. Met nieuwe technieken kunnen consumenten steeds makkelijker en doelgerichter bereikt worden. Met de Interactive Course krijgen deelnemers inzicht in de vele mogelijkheden van Interactieve Marketing. „E-mailmarketing is niet hetzelfde als nieuwsbrieven versturen”, merkte Sander van der Blonk, managing director van Rapid Sugar en één van de gastdocenten reeds op. Hiermee geeft hij aan dat voor marketeers en adverteerders vaak nog veel te ontdekken is op het gebied van interactieve marketing.

Training
De Interactive Course, Spectrum van Interactieve Marketing, is een onderdeel van Mediaflex Trainingen. De training bestaat uit 10 workshops met 12 gastdocenten verspreid over 5 hele dagen (9.00 uur – 18.00 uur).
De Interactive Course start op 14 maart. Vervolgdata zijn 28 maart, 10 april, 24 april en 10 mei. Inschrijven kan nog tot 5 maart. Dit kan via het inschrijfformulier op de website (www.mediaflex.nl) of per e-mail ([email protected]).

Noot redactie:
Mediaflex Job Support is ruim acht jaar actief als werving/selectie en uitzendbureau voor starters en professionals binnen de mediabranche. Naast arbeidsbemiddeling levert Mediaflex, in samenwerking met haar opdrachtgevers, een actieve bijdrage aan de ontwikkeling van branchekennis middels praktijkgerichte workshops.

Contact
Voor meer informatie of vragen over de Interactive Course kunt u contact op nemen met media adviseur Marieke van der Veer, telefoonnummer: 0346 - 56 99 22, mobiel: 06 – 119 228 08.

Mediaflex Job Support
Planetenbaan 20
3606 AK Maarssen


Trefwoorden: Cursus, Interactief, Marketing, Mediaflex, Trainingen,