NRC Handelsblad lanceert nrc.next

Door: Nrc Handelsblad  09-03-2006
Trefwoorden: Media, Kranten, Uitgever

Op dinsdag 14 maart begint de introductie door NRC Handelsblad van een nieuw, landelijk ochtendblad: nrc. next. Deze compacte krant op tabloidformaat verschijnt iedere ochtend van maandag t/m vrijdag.
Op woensdagochtend 15 maart verschijnt het eerste nummer in de kiosk; op dinsdag 14 maart wordt er landelijk een gratis proefnummer uitgedeeld. Dit nummer wordt ook bijgevoegd bij NRC Handelsblad van dinsdagavond.
Voor het eerst sinds lange tijd wordt er een nieuwe -betaalde- krant geïntroduceerd. nrc.next is een compacte krant voor de nieuwe generatie hoger opgeleide mediaconsumenten die zappend en scannend het nieuws tot zich nemen. nrc.next zet het nieuws van vandaag in de context van morgen. Handig en overzichtelijk door het tabloid-formaat, maar ook door de heldere indeling, full colour lay-out en navigatie van de krant met een sterk accent op beeld, infographics en overzichten.

  • nrc.next heeft twee leessnelheden. De snellezer is in twee minuten op de hoogte door de overzichten en korte berichten, De dieplezer in twintig minuten door de langere stukken. Een krant die tijd bespaart, verzorgd door een kwalitatieve, betrouwbare afzender. nrc.next heeft een eigen redactie en deelt kopij met de redactie van NRC Handelsblad.
  • nrc.next wordt verspreid via abonnementen en in de losse verkoop via ca. 6.500 verkooppunten. De doelstelling is om binnen drie jaar 80.000 betalende lezers te hebben.

Chefredacteur Hans Nijenhuis zorgt met zijn redactie voor een snelle update van het nieuws, gevolgd door achtergronden bij het nieuws en opinie. Het tweede deel van de krant bestaat uit vaste rubrieken in een dagelijks wisselend ritme over geld, loopbaan, cultuur, uitgaan en lifestyle.

Trefwoorden: Kranten, Media, Ochtendblad, Uitgever,