SBR en Balance & Result presenteren Bouwmarketingmonitor

Door: Sbr  17-02-2009
Trefwoorden: Bouw, Marketing, Marketingmonitor

De Bouwmarketingmonitor bevat vragen ingedeeld in tien thema’s op het gebied van marketing: van vragen over klanten en concurrenten tot en met vragen over de organisatie, de mate van samenwerking en de producten. Deze thema’s zijn bepaald aan de hand van onderzoek op het gebied van marktgerichte organisaties in de bouw. En dit onderzoek heeft uitgewezen: marktgerichte organisaties presteren beter.

Hoe werkt de Bouwmarketingmonitor?
De Bouwmarketingmonitor bestaat uit vijf maal vijf vragen, waarna de invuller de resultaten direct per mail krijgt toegezonden. De uitkomst van de Bouwmarketingmonitor geeft inzicht in de huidige positie van het bedrijf in verband met de genoemde thema’s. Bovendien krijgt de ondernemer een aantal praktische verbetertips.

Marketing in de bouw is een thema dat afgelopen jaren stevig in de belangstelling heeft gestaan. SBR heeft samen met de Regieraad Bouw en Balance & Result de goed gelezen publicatie “Marketing in de bouw” gemaakt. Daarnaast zijn diverse lezingen georganiseerd, die zich op een grote belangstelling konden verheugen. Deze activiteiten hebben er mede toe geleid dat marketing meer dan voorheen op de agenda staat in de bouw.

Nu veel ondernemers zich bewust zijn van het belang van marketing, ontstaat bij hen de vraag hoe zij dit praktisch kunnen invullen in hun bedrijf. De Bouwmarketingmonitor kan volgens SBR en Balance & Result helpen om deze vragen te beantwoorden.

Workshops
Voor diegene die zich verder willen bekwamen op het gebied van marketing organiseren SBR en Balance & Result ook een aantal Workshops. Die reiken kennis en middelen aan waarmee bouwbedrijven en bouwgerelateerde bedrijven hun marktgerichte en commerciële effectiviteit kunnen verbeteren. Waarbij actuele vraagstukken centraal staan, zoals "Hoe overleef ik een krimpende markt?" en "Commerciële effectiviteit in tenderteams: haal meer uit aanbestedingen".


Trefwoorden: Bouw, Marketing, Marketingmonitor

Contact Sbr

Website - Geen ingevoerd

E-mail

Deze pagina afdrukken

Share