Nieuwe SSI-dienst brengt cultuurnuances in internationaal onderzoek aan

Door: Ssi  29-10-2007
Trefwoorden: Ssi

Uitbreiding REX-eenheid verzekert verhoogde datakwaliteit in marktonderzoek

Rotterdam, 29 oktober 2007- Survey Sampling International (SSI), wereldwijd aanbieder van sample oplossingen voor marktonderzoek, breidt haar REX-eenheid uit. Deze Respondent Experience (REX)-eenheid houdt toezicht op online onderzoeksprojecten. Projecten worden van ontwerp tot uitvoering beoordeeld om een positieve ervaring bij respondenten en kwalitatief goede onderzoeksdata te verzekeren. De diensten van de REX-eenheid zijn vanaf heden wereldwijd beschikbaar. Voorheen was deze service al voor Europa en Amerika beschikbaar.

SSI REX bestaat uit een speciaal getraind team van panel experts dat zich onder andere bezighoudt met het screenen van vragenlijsten om potentiële onvolkomenheden in taal, cultuur, logica en lengte op te sporen. Hiertoe is een checklist opgesteld die alle projectspecificaties aan de kaak stelt. De REX-checks kunnen op twee niveaus worden uitgevoerd.

Niveau één beoordeelt:

• de gebruikte links
• de screenings lengte
• de beloningen
• de spelling en grammatica
• de opbouw van de vragen
• de richtlijnen betreffende persoonlijke informatie
• het onderzoeksonderwerp, de bewoording van de vragen en de illustraties
• de integriteit met betrekking tot taal en cultuur

Het tweede niveau biedt een diepgaande beoordeling van de ontwerpsubtiliteiten als structuur, voortgang en bewoording gezien door de ogen van de respondent.

“Het behouden en garanderen van datakwaliteit is een actueel onderwerp binnen de marktonderzoek industrie”, aldus Debi Hart, vice president Global Panel Solutions. “Alleen een goede vragenlijst leidt tot hoge datakwaliteit. Respondenten vereisen een respectvolle benadering en goede service. Om dit te bereiken beoordeelt de REX-eenheid alle facetten in het onderzoek die de communicatie met respondenten betreft, zoals de vragenlijsten, uitnodigingen en beloningen. Door deze service blijven onze respondenten tevreden en verhogen we uiteindelijk de datakwaliteit, wat leidt tot een hogere klanttevredenheid.”

-----------------------------------

Over SSI
Survey Sampling International (SSI) is een wereldwijde aanbieder van sample oplossingen. Het bedrijf is opgericht in 1977 en biedt marktonderzoekers toegang tot zowel consumenten als zakelijke respondenten via hoofdzakelijk internet en telefoon. Daarnaast is SSI ervaren in het programmeren en hosten van vragenlijsten en het adviseren over vragenlijstconstructie. SSI is de voorkeursleverancier van meer dan 1800 onderzoekers waaronder 46 van de top 50 marktonderzoekbureaus wereldwijd. SSI beheert internetpanels in 19 landen en biedt toegang tot internetrespondenten in meer dan 50 landen. Het bedrijf beschikt over random digit dialing (RDD) in 21 landen en biedt klanten ondersteuning bij het bepalen van demografische en geografische doelgroepen. SSI heeft wereldwijd meer dan 300 werknemers verdeeld over 11 vestigingen. Het Europese hoofdkantoor is gevestigd in Rotterdam. Meer informatie is beschikbaar op www.surveysampling.com.

Voor aanvullende informatie kunt u contact opnemen met:
Marcommit PR
Eline Visser
035-5822730
[email protected]

Trefwoorden: Ssi

Contact Ssi

Website - Geen ingevoerd

E-mail - Geen ingevoerd

Deze pagina afdrukken

Share