Helft van Nederland bekijkt deals kortingssites

Helft van Nederland bekijkt deals kortingssites van Stroom Mediacommunicatie

Door: Stroom Mediacommunicatie  13-12-2011
Trefwoorden: Onderzoek, Online, Stroom Mediacommunicatie

Rotterdam 13 december 2011

Ruim de helft (56%) van de Nederlanders bekijkt weleens deals van kortingssites. Groupon en Marktplaats Aanbieding zijn veruit de grootste. Veertig procent van de Nederlanders bekijkt weleens deals van Groupon en 38 procent van Marktplaats Aanbieding. Vanvoordeel (22%), iBood (16%), Groupdeal (15%) en Sweet deal (8%) volgen op ruime afstand. Ruim twee op de vijf Nederlanders (45%) heeft weleens iets gekocht via een kortingssite. Bijna één op de tien Nederlanders koopt minstens één keer per maand iets via een kortingssite. Dit blijkt uit een grootschalig onderzoek onder 1.035 consumenten van 18 t/m 65 jaar, dat door Noviodata in opdracht van mediabureau Stroom is uitgevoerd.  

Zie voor het volledige artikel en het complete onderzoek: http://new.stroomviainternet.nl/2011/12/13/helft-van-nederland-bekijkt-deals-kortingssites/

Trefwoorden: Onderzoek, Online, Stroom Mediacommunicatie, Surfgedrag,

Andere producten en diensten van Stroom Mediacommunicatie

Persbericht: Weinig sympathie voor nieuwe omroepen van Stroom Mediacommunicatie thumbnail
12-03-2009

Persbericht: Weinig sympathie voor nieuwe omroepen

Rotterdam, 11 maart 2009 Van de Nederlandse televisiekijker heeft slechts 15 pct behoefte aan nieuwe omroepen. Dat blijkt uit een onderzoek dat, in opdracht van het mediabureau Stroom, onder 1.050 respondenten werd gehouden door onderzoeksbureau De Vos & Jansen. Op veel sympathie hoeven de nieuwkomers niet te rekenen. Bijna de helft van de ondervraagden zegt voor geen enkele van de kandidaat omroepen sympathie te kunnen opbrengen.


Persbericht: Online TV gaat nog niet ten koste van de oude  beeldbuis van Stroom Mediacommunicatie thumbnail
18-12-2008

Persbericht: Online TV gaat nog niet ten koste van de oude beeldbuis

Rotterdam, 18 december 2008

Ondanks dat inmiddels 70% van de Nederlandse huishoudens weleens een TV programma op internet bekijkt, gaat dit nog niet ten koste van het traditionele kijkgedrag. Dat blijkt uit Onderstroom®, een continue onderzoek naar merken en media van het mediabureau Stroom dat werd uitgevoerd onder duizend 18-65-jarigen door onderzoeksbureau De Vos & Jansen.


Persbericht: Nederland lijkt klaar voor 'betaald' voetbal van Stroom Mediacommunicatie thumbnail
27-08-2008

Persbericht: Nederland lijkt klaar voor 'betaald' voetbal

-PERSBERICHT- Rotterdam, 27-08-2008

Op 29 augustus lanceert Eredivisie CV in samenwerking met Endemol het nieuwe betaalkanaal Eredivisie Live. Nederland lijkt, na het debacle van Sport7 destijds, warm te lopen voor 'betaald' live voetbal op TV. Dat blijkt uit Onderstroom, een continu onderzoek naar merken en media van Stroom, uitgevoerd door onderzoeksbureau De Vos & Jansen.


EK sponsoren onbekend, dagbladen profiteren van Oranje van Stroom Mediacommunicatie thumbnail
28-05-2008

EK sponsoren onbekend, dagbladen profiteren van Oranje

-PERSBERICHT-  Rotterdam, 28 mei 2008


Consument maakt zich zorgen om online privacy van Stroom Mediacommunicatie thumbnail
15-11-2007

Consument maakt zich zorgen om online privacy

Consument maakt zich zorgen om online privacy

Een meerderheid van de Nederlanders (bijna 55 pct) heeft bezwaren tegen behaviorial targeting, reclame gericht op eerder surfgedrag. Slechts 16 pct van de Nederlanders zegt geen bedenkingen te hebben bij deze 'nieuwe' vorm van reclamemaken. Een overgrote meerderheid (90 pct) meent dat advertentiebedrijven de consument de gelegenheid moeten bieden om niet door reclamemakers te worden gevolgd. Zij zouden dan ook graag willen


Persbericht: Onderstroom® - positie Hyves niet heilig van Stroom Mediacommunicatie thumbnail
04-07-2007

Persbericht: Onderstroom® - positie Hyves niet heilig

Positie Hyves niet heilig 
Web 2.0 bindt nog geen massa aan internet 
 
Rotterdam 4 juli 2007, De snelle opmars van Web 2.0, met de participerende consument als basis, zorgt er voorlopig nog niet voor dat Nederland en masse actief deelneemt aan het internet.


14-12-2006

Lezer wil opzeg-waarschuwing van tijdschrift abonnement

Een groot deel van de lezers van tijdschriften wil dat uitgevers hen jaarlijks waarschuwen dat men het abonnement kan opzeggen. Dat blijkt uit het continue media- en merkenonderzoek Onderstroom, van mediabureau Stroom, uitgevoerd onder 750 consumenten door de onderzoekers van De Vos & Jansen. Het liefst willen abonnees gemakkelijk en kosteloos hun tijdschrift kunnen opzeggen. Als men deze mogelijkheid nu kreeg aangeboden, dan zou 32 pct van de ondervraagden hier direct gebruik van maken.<