Luiden van noodklok voor reclame uitingen in uitvaartbranche

Door: Uitvaart Weetjes  23-07-2009
Trefwoorden: Reclame, Uitvaartbranche, Uitingen

Ook voor ondernemingen in de uitvaartbranche is naamsvermelding en herkenbaarheid onmisbaar voor een onderneming, dus waarom niet voor ondernemingen in de uitvaartbranche? Volgens de uitvaartondernemer uit Deventer en naar zijn zeggen klachten van nabestaanden wordt dit als uitermate ongepast ervaren om dergelijke marketing en reclame uitingen met een uitvaart te combineren.

In reactie op dit bericht zegt de woordvoerder van uitvaartverzekeringsmaatschappij Monuta dat dit al tijden een ethische en gevoelsmatige kwestie is. Monuta doet er dan ook alles aan om hier op gepaste wijze mee om te gaan. Soms is de scheidslijn echter heel dun, men moet namelijk goed vindbaar zijn voor bezoekers, maar tegelijkertijd dit niet bereiken door middel van opdringerige reclame langs de kant van de weg.

Yarden een van de andere uitvaartverzekeringsmaatschappijen laat weten dat ze juist geen negatieve berichten krijgen op de banieren die momenteel bij verschillende uitvaartcentra’s geplaatst worden. Zij hebben het concept eerst echter wel voorzichtig getest, maar geen enkele klacht hierover ontvangen. Zij zullen het aantal banieren bij de verschillende uitvaartcentra juist uitbreiden.

Bron: Luiden van noodklok voor reclame uitingen in uitvaartbranche

Trefwoorden: Luiden, Noodklok, Reclame, Uitingen, Uitvaartbranche,