Nederland trekt er massaal op uit met Pasen

Door: Usp Marketing Consultancy  05-04-2007

Nederland trekt er massaal op uit met Pasen
Bijna de helft van de Nederlanders gaat op familiebezoek, slechts 10% wil dit echt.

Rotterdam – 5 april 2007. Bijna iedereen trekt er het komende paasweekend op uit, slechts 8% van de Nederlanders gaat niets doen. Opvallend is vooral dat bijna de helft van de Nederlanders (42%) op familiebezoek gaat, maar dat slechts 10% dit echt het liefste doet tijdens het Paasweekend. Dit blijkt uit het onderzoek Woonkennis van USP Marketing Consultancy onder 500 consumenten. Uit het onderzoek blijkt verder dat 17% van de Nederlanders de tweede paasdag het liefst zou willen omruilen voor een zelf te kiezen vrije dag en dat men Pasen, op Kerst, Oud & Nieuw en Koninginnedag na, de gezelligste tijd van het jaar vindt.

Familie, vrienden, thuis blijven en terras populair, zwembaden, dierentuinen en pretparken niet
Komend Paasweekend trekken veel Nederlanders erop uit. Met name familie (42%) en vrienden (12%) zijn populaire ‘bestemmingen’ het komende weekend. Ook de terrashouders kunnen tijdens Pasen, mits goed weer uiteraard, drukte verwachten: 10% van Nederlanders zegt het komende weekend zeker tijd in ruimen voor een bezoekje aan een terras. Activiteiten met entreekosten of waar grote drukte kan worden verwacht zijn tijdens Pasen zijn minder populair: de dierentuin (3%), het zwembad (2%), pretparken (2%). Ook de woon en meubelboulevards zijn met Pasen minder populair dan andere activiteiten (3%).



Het liefst een weekendje weg in Nederland of in het buitenland
Ondanks dat bijna de helft van de Nederlanders op familiebezoek gaat, geeft slechts 10% aan dit echt het liefst te willen doen tijdens het Paasweekend. Als men zou mogen kiezen, dan gaat men het liefst een weekendje weg in eigen land of in het buitenland (beide 14%). Opvallend is ook het grote percentage dat het liefst helemaal niets zou willen doen tijdens de Pasendagen (14%). Andere activiteiten die men het liefst zou doen zijn: thuisblijven (8%), uit eten gaan (6%), een terrasje pakken (5%), fietsen (4%), vrienden bezoeken (4%) en naar de kerk gaan (4%).

Kerst, Oud & Nieuw en Koninginnedag het populairst, daarna Pasen
Maar liefst 67% vindt Kerst de gezelligste tijd van het jaar, gevolgd door Oud & Nieuw met 12% en Koninginnedag met 10%. Het Paasweekend staat met 5% op de vierde plaats. Pinksteren en Hemelvaart worden op de vijfde en zesde plaats teruggevonden (respectievelijk 3% en 2%).

Tot slot blijkt uit het onderzoek dat bijna 2 op de 10 Nederlanders (17%) het liefst de tweede paasdag omwisselt voor een zelf te kiezen vrije dag.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
USP Marketing Consultancy
Drs. M. Verschoor
Telefoon: 010-2066900
E-mail: [email protected] Internet : www.usp-mc.nl

Over Woonkennis
Woonkennis is een initiatief van USP Marketing Consultancy. Woonkennis is een continue woonmonitor die
ieder kwartaal de mening en het gedrag van de Nederlandse woonconsument onderzoekt. Het veldwerk van dit onderzoek is verricht tussen 1 en 4 april 2007 onder 500 consumenten uit het panel DeelUwMening.



Contact Usp Marketing Consultancy

E-mail

Deze pagina afdrukken

Share